Sixt postupne vyraďuje batériové elektromobily Tesla zo svojho vozového parku. Najväčšiu európsku autopožičovňu naštvala cenová vojna, ktorú Tesla v Európe rozpútala a trvá už vyše roka. Problémom je, že Sixt dávnejšie nakúpil niekoľko tisíc áut značky Tesla, predovšetkým ide o Model 3 a Model Y. A práve pri nich začala Tesla výrazne znižovať ceny, čo značí samozrejme aj pokles zostatkovej hodnoty pri odpredaji. A to uroblo rázny škrt v rozpočtových plánoch autopožičovne.
K tomu sa navyše pridáva ďalší dôležitý faktor – sú ním vyššie náklady na opravy elektrických áut v porovnaní so spaľovacími vozidlami. Server Autonews tvrdí, že autopožičovňa poslala klientom mail, vysvetľujúci tieto kroky a ktorý mali možnosť priamo vidieť redaktori portálu Bloomberg News.
Čítajte viac iSeeCars: Elektromobily rýchlo strácajú hodnotu. ‘Spaľováky’ takmer vôbecPodľa hovorcu autopožičovne však ide iba o zmenu v jej modelovom portfóliu, nič sa nemení na jej zámere do konca tejto dekády elektrifikovať až 90 percent svojej flotily v Európe. Sme zvedaví, ako sa k tejto situácii postaví ďalšia veľká autopožičovňa Hertz. Zatiaľ čo Sixt nakúpil „niekoľko tisíc“ Tesiel, Hertz to poňal oveľa veľkorysejšie.
Už v roku 2021 avizoval nákup stotisíc áut Tesla Model 3, neskôr svoje nadšenie zmiernil s tým, že ich kúpi polovicu, no do portfólia pridal aj Model Y. Podľa oficiálnych informácií mala táto autopožičovňa vo svojom vozovom parku na konci minulého roku približne 50 000 áut značky Tesla. Zatiaľ tak razantný krok ako Sixt neurobila, no už v októbri tohto roku sa jej predstavitelia nechali počuť, že cenová vojna, ktorú Tesla rozpútala globálne, znížila predajné hodnoty elektrických vozidiel o jednu tretinu.
Čítajte viac Koľko prerobíte na elektromobile? Bilancia je zatiaľ neúprosnáA to „tlačí k múru“ konkurentov Tesly, ktorí prichádzajú o podiel na trhu s elektromobilmi, z ktorého si čoraz viac ukusuje Tesla. Predstavitelia spoločnosti Mercedes-Benz sa vyjadrili, že súčasná cenová vojna je „brutálna“ a neudržateľná. Kvôli nej klesajú aj predaje elektrických vozidiel ostatných výrobcov. Koncern Volkswagen bol nútený znížiť výrobu elektromobilov a podobný krok zvažuje napríklad aj General Motors.