Manuálne prevodovky súčasnosti majú maximálne sedem prevodových stupňov. Aj to je ale len raritou Porsche či Fordu Bronco. Pri automatických prevodovkách je zasa vrcholom 10 prevodových stupňov, ktoré používajú niektoré americké modely z koncernu General Motors alebo Ford. Väčšina automatov má osem alebo deväť stupňov. Toyota si však myslí, že je to stále málo. Špekuluje rovno nad štrnástimi rýchlosťami, a to s manuálnym radením. Znie naozaj šialene, veď už pri radení siedmich rýchlostí pomaly strácate prehľad aký máte „kvalt“, nieto ešte pri dvojnásobnom počte.
A sú tu aj iné otázky. Viete si vôbec predstaviť už len kulisu radenia so štrnástimi stupňami? Toyota áno, ale priznáva, že ide o trik. Táto prevodovka má byť totiž virtuálna a určená pre elektromobily, ktoré prevodovky vlastne ani nepotrebujú. Podľa patentu, ktorý si dala Toyota zaregistrovať, má priniesť väčšie prepojenie medzi vozidlom a vodičom. Bude to teda hra na manuál s tým, že vodič si bude môcť sám vybrať počet prevodových stupňov. Môže ich byť šesť, osem, ale pokojne až spomínaných štrnásť. A tiež menej ako šesť, aspoň tak to popisuje patent automobilky.
A ako chce Toyota vyriešiť kulisu pre štrnásť stupňov? Nie je to tak, že by sme tu mali štrnásť samostatných hardvérových „brán“. Toyota plánuje urobiť napríklad 6-stupňovú kulisu, ktorá bude variabilná. Ak vyčerpáte šesť stupňov, prepne sa na ďalších šesť a tak ďalej. Páka sa má vždy vrátiť do centrálnej polohy, napokon, ide o joystick. To, či bude vozidlo vybavené aj virtuálnym spojkovým pedálom, zatiaľ netušíme. Zmysluplnejšia nám príde podobná virtuálna prevodovka Hyndaia, ktorá má mať šesť stupňov a zároveň simulovať zvuk spaľovacieho motora, čo navodí tú správnu atmosféru pre petrolheadov.