Na stretnutí akcionárov Tesly predstavila spoločnosť druhú generáciu prototypu humanoidného robota Optimus s prívlastkom Gen 2. A bolo to pôsobivé. Najmä v kontexte s minulosťou, pretože v roku 2021 pri prezentácii programu ukázala Tesla len tanečníka v robotickom obleku. A oveľa lepšie sa nejavila ani vlaňajšia prezentácia prototypu Gen 1, ktorý dokázal stáť na mieste len vďaka stojanu. Bolo to dosť úbohé ak to porovnáme s humanoidnými robotmi Hondy alebo Hyundaia. No zdá sa, že veci sa pohli poriadne vpred, pretože na scénu vstupuje pokročilá verzia Optimus Gen 2, ktorá konečne pripomína funkčného robota.
Pokrok nastal vo všetkých smeroch. Gen 2 je napríklad o 10 kg ľahší ako jeho predchodca a zvláda oveľa viac úkonov. Jeho chôdza sa zrýchlila o 30 %, má lepšiu rovnováhu, dokáže si čupnúť a vstať a má veľmi šikovné ruky. Tie bývajú najväčším problémom humanoidných robotov, pretože musia byť dosť silné na to, aby zdvihli ťažké predmety, ale zároveň dosť jemné, aby nič nezničili. Tesle sa to pravdepodobne podarilo, pretože Gen 2 vie novými prstami premiestňovať krehké vajíčka z jednej misky do druhej bez toho, aby praskli. Veľkou prednosťou je, že Gen 2 sa dokáže vďaka umelej inteligencii sám učiť. Napríklad napodobňovaním ľudí.
Pozrite sirobota Optimus naživo
Humanoidný robot Tesly využíva množstvo senzorov, kamier, elektromotorov, batérií a softvéru, ktoré už Tesla implementovala do svojich elektromobilov. Napokon, sám Elon Musk povedal, že elektrické Tesly sú vlastne roboty na kolesách a že teraz im stačí dať už len podobu človeka. Šéf Tesly je veľkým optimistom, čo sa týka budúcnosti. Tvrdí, že hoci je program Optimus veľmi podceňovaný, odhaduje, že obrat by mohol dosiahnuť 10 až 20 miliárd dolárov a že môže v budúcnosti predstavovať „väčšinu dlhodobej hodnoty Tesly“. Kritici tvrdia, že ak nedokáže Tesla vyrobiť ani len poriadny autopilot, nemôže vyrobiť ani dobrého humanoidného robota.

Nemusí to byť ale pravda, pretože Optimus, nasadený napríklad vo fabrikách Tesly na ťažšie práce, nebude riešiť také zložité úlohy ako auto v premávke. A tiež pri jeho chybách nehrozia také riziká, ako keď sa „zblázni“ systém FSD (Full Self-Driving) v elektromobiloch. Cieľ je jasný – nahradiť robotmi ľudskú prácu. Najprv v prevádzkach Tesly a neskôr všade tam, kde si to budú zákazníci priať. Kedy však Tesla ukončí vývoj a spustí výrobu, nie je známe. V každom prípade doháňa rýchlym tempom konkurentov ako spomínanú Hondu či Hyundai. Ani tí však ešte nedoviedli svojich humanoidných robotov do komerčnej fázy.