Alpine A290 už nemá ďaleko do premiéry. Ako vieme, pôjde o ostrú verziu elektrického Renaultu R5, ktorý sa má zaradiť v portfóliu francúzskej značky pod Renault Mégane. A to aj cenovo. V rukách Alpine sa však zmení na nefalšované športové náčinie. Takže v tomto prípade nízku cenu určite nečakajte. Alpine A290 bude totiž akýmsi duchovným nástupcom legendárneho Renaultu R5 Turbo zo sedemdesiatych rokov ale aj dnes už neexistujúcich Renaultov RS. I keď bez loga materskej značky. Predstavu o ňom sme si mohli urobiť tento rok, keď sa Alpine pochválilo konceptom A290_β, nie vzdialeným sériovému modelu.
Čítajte viac Alpine A290_β: Novodobé ‘R5 Turbo‘ je za rohom. Má dva motory a tri sedadlá!Hatchback s dĺžkou približne štyri metre, ale šírkou až 1,85 metra, bude okorenený množstvom aerodynamických prvkov – napríklad spojlermi či otvormi v nárazníku pre prívod chladiaceho vzduchu k batériám. Chýbať nemá ani veľké strešné „krídlo“. Bohužiaľ, informácie o technike sú zatiaľ tajomstvom. Nepoznáme výkon ani to, či bude elektromotor poháňať predné alebo zadné kolesá, alebo či pôjde o štvorkolku. V každom prípade využije Alpine A290 upravenú platformu CMF-B s viacprvkovým zadným zavesením. Nové informácie sa týkajú najmä pneumatík. Tie budú mať šírku až 225 mm. Aj preto má A290 širší rozchod kolies ako R5.
Na výber budú tri druhy „obutia“ – všetky od domáceho Michelinu. Základom sa majú stať plášte Pilot Sport EV so zníženým valivým odporom. Ale ak s A90 vyrazíte na okruh, môžete použiť pneumatiky Michelin Pilot Sport S5. V Dieppe dokonca myslia aj na zimu. Počas tohto ročného obdobia vám ponúknu plášte Michelin Alpin 5. Či si sériová verzia zachová aj nezvyklé usporiadanie sedadiel 1 + 2, teda s pilotom uprostred a dvoma cestujúcimi po bokoch, sa dozvieme neskôr. Koncept tento „lejaut“ v každom prípade mal. K Alpine A290 by sa mal neskôr pridať elektrický nástupca kupé A110 a tiež nové elektrické SUV.