Nie je to tak dávno, čo BMW vyrobilo vo svojom mníchovskom závode posledný spaľovací motor v Nemecku. Ich produkciu prevezmú závody v rakúskom Steyeri a britskom Hams Halle. Tiež vyradilo z ponuky niektoré naftové 4-valce s nomenklatúrou 20d a tiež 6-valce z modelov M440d a 530d xDrive. Dôvodom má byť pokles dopytu. Pravdepodobne tieto kroky a tiež príprava výroby úplne novej generácie elektromobilov Neue Klasse stáli za informáciami, ktoré naznačovali, že v Mníchove už do budúcna nerátajú s výrobou klasických áut so spaľovacími motormi. Nie je to ale tak.
Čítajte viac BMW vyrobilo posledný spaľovací motorVoči týmto špekuláciám sa ostro ohradil šéf vývoja BMW Frank Weber v rozhovore pre britský Auto Express. Označil ich za absolútny nezmysel. „Po prvé, nie je to pravda. A po druhé, tvrdenie, že už nie je čo zlepšovať, tiež nie je pravdivé,“ povedal. Weber poukázal na nedávno schválené emisné predpisy Euro 7, ktoré majú byť zavedené od 1. júla 2025, ako jeden z príkladov, prečo BMW zostáva silne odhodlané vyvíjať spaľovacie motory. „Je toho veľa, čo treba urobiť. A nerobíme to len v Európe, ale aj v USA a Číne,“ dodal s tým, že Európa nie je celý svet.
Čítajte viac BMW končí s geniálnym ovládačom iDrive. ŠkodaBMW patrí medzi jedny z mála automobiliek, ktoré ešte nepotvrdili termín, kedy chcú skončiť s benzínovými a naftovými motormi. Generálny riaditeľ Oliver Zipse hovoril dávnejšie o svojej averzii voči zákazu spaľovacích motorov zo strany Európskej únie a tvrdil, že by to poslalo európskych výrobcov do cenovej vojny s čínskymi automobilkami. Ich konkurenciu pritom vníma ako „bezprostredné riziko“. Zipse tiež podporil syntetické palivá ako „dôležitú“ alternatívu k benzínu. „Nechceme odpísať spaľovací motor,“ dal sa počuť Zipse na ekonomickom fóre vo Frankfurte. Dôvodom je jednoducho to, že mnoho zákazníkov nechce elektromobil. Predaje elektrických BMW síce stúpajú, ale nie je to tak, že by o jeden predaný elektromobil viac zároveň znamenalo, že sa predá o jedno auto menej so spaľovacím motorom.
Čítajte viac BMW po prvýkrát ponúka kolesá s centrálnou maticou. Cena je extrémnaZipse tiež varoval pred vnucovaním elektromobilov ľuďom, ktorí ich nechcú. Podľa jeho čerstvého vyjadrenia si v prípade, že sa celý autopriemysel preorientuje na elektromobily, ľudia ponechajú svoje benzínové či naftové auto dlhšiu dobu. V súčasnosti pritom majú vozidlá s konvenčným pohonom, čo sa týka predaja, obrovský náskok pred elektromobilmi. Podľa Zipseho nie je preto dobre „ohovárať produkty, ktoré sú stále v ponuke“. Takže nateraz určite nie sú spaľovacie motory BMW ohrozené. Najbližším cieľom spoločnosti na rok 2024 je, aby elektromobily tvorili 14 % predajov značky. To nie je až taký ambiciózny cieľ.
Čítajte viac BMW Vision Neue Klasse: Budúcnosť Mníchova čerpá tvary z minulosti