Scania skutočne oznámila, že končí s výrobou, vývojom aj predajom nákladných áut s hybridným a plug-in hybridným pohonom. V jej ponuke sa tieto vozidlá objavili pritom len v roku 2020. A Scania s nimi mala veľké plány. Elektrický dojazd približne 60 km vďaka batérii s kapacitou 60 kWh sľuboval, že tieto úžitkové autá budú vďaka bezemisnej a tichej prevádzke miláčikmi miest, no zároveň sa dopravcovia nebudú musieť báť obmedzeného dojazdu na diaľniciach s následným dlhým dobíjaním. Nevyšlo to. Stopku vystavili hybridnému pohonu práve zákazníci. Potvrdil to Fredrik Allard, senior viceprezidenta pre elektromobilitu v Scanii.
Čítajte viac ‘Nákladné trolejbusy‘ sú totálne fiasko. Prvý úsek elektrickej diaľnice čoskoro rozoberú„Dôvod je jednoduchý. Po hybridoch bol príliš malý dopyt. Boli sme prekvapení, pretože naše hybridné nákladné vozidlá fungujú vynikajúco a sú dokonalým nástrojom na prechod k plne elektrickým vozidlám. Elektrický dojazd 60 km bol dostatočný na väčšinu úloh v meste,“ vysvetlil sklamanie hovorca Scanie. „Zvýšil by sa dopyt, keby sme výrobu udržali dlhšie? Ťažko povedať, ale potom by sme museli investovať aj do súladu s novými predpismi GSR a museli by sme nainštalovať nové batérie. Toto, spolu s predajnými číslami, nás prinútilo skoncovať s hybridnými a plug-in hybridnými Scaniami,“ dodal. Presné zastavenie výroby ešte nie je známe, Scania však sľubuje, že bude plne podporovať už existujúcich zákazníkov.
Čítajte viac Vodíkový kamión má rekord. Na jedno tankovanie prešiel 5-krát menej ako diesel. Zato 4-krát drahšiePravé dôvody nezáujmu Scania nevysvetlila. Môžeme sa len domnievať, že išlo o kombináciu vysokej ceny a kratšieho elektrického dojazdu, než výrobca deklaroval. Najmä v zimných mesiacoch. Napokon, ako u všetkých plug-in hybridoch. Dôvodom môže byť aj to, že pri jazde na diaľnici sa vybité batérie stali „balastom“, ktorý zvyšoval pohotovostnú hmotnosť a tým aj spotrebu, kým úžitkovú hmotnosť ťažký paket akumulátorov zase znížil. Jednoducho, prevádzka hybridov a plug-in hybridov nebola pre dopravcov rentabilná. Scania však naďalej pracuje na čisto elektrických vozidlách. Tam svoju stratégiu nemení.
Čítajte viac Elektrický kamión prešiel prvýkrát 3 000 km. Len ukázal zúfalstvo tohto pohonu