Ešte donedávna poháňali vlajkovú loď Jeepu, model Wagoneer, „plnotučné“ atmosférické 8-valce Hemi s objemom 5,7 (292 kW) a 6,4 litra (351 kW). Lenže prísnejším emisným limitom sa musí prispôsobiť aj tento americký mastodont. Downsizing v americkom štýle je ale predsa len iný, ako ten európsky.
Čítajte viac Jeep Wagoneer S: Kráľ terénu chystá elektrickú vlajkovú loď. Stovku dá za 3,5 sWagonner preto zamení tieto agregáty za preplňované radové 6-valce Hurricane Twin Turbo. Objem sa síce znížil o 2,7, respektíve až o 3,4 litra, ale mnohé doháňa Hurricane dvojicou turbodúchadiel. Už slabšia verzia má 310 kW a k tomu 635 Nm. Výkonnejšia, pre predĺžený Grand Wagoneer, disponuje výkonom 380 kW a krútiacim momentom 678 Nm.
Obavy o dynamiku tak záujemcovia rozhodne mať nemusia. Veď výkonnejšia verzia kombinovaná s 8-stupňovým automatom šprintuje na stovku za 4,7 sekundy, o približne sedem desatín rýchlejšie ako s motorom 6,4 V8. Navyše Jeep sľubuje o 15 % nižšiu spotrebu paliva. V realite to môže byť aj viac. Nový radový 6-valec by sa mohol čoskoro začať šíriť aj do ďalších modelov americkej vetvy koncernu Stellantis.
Čítajte viac Jeep v zámorí končí s predajom modelu Renegade. Američanov už nebavíVedeli by sme si ho predstaviť napríklad v Dodge Charger. V Európe sa na nový radový 6-valec ale netešme. A ani na Jeep Wagoneer. Vlastne jeden Wagoneer príde, lenže taký, ktorý s tým americkým nemá prakticky nič spoločné. Hovoríme o Wagoneeri S s čisto elektrickým pohonom, ktorého podobu naznačil vlaňajší rovnomenný koncept.