Opel vyrábal Fronteru v rokoch 1991 až 2003 v dvoch generáciách. Nebol to však pravý Opel. Vychádzal z terénneho Isuzu Rodeo. Existovala 5-dverová aj 3-dverová verzia Sport. Rámovým podvozkom a listovými zadnými perami predstavovala Frontera skôr off-road ako reprezentanta nastupujúcej módy SUV. Možno aj preto sa na linkách neudržala dlhšie ako 12 rokov a nikdy nedostala nástupcu. To sa však čoskoro zmení. Vlastne už tento rok. Opel totiž oznámil veľký comeback Frontery. Nič podobné ako off-road však nečakajte. Novinka bude SUV s čisto elektrickým pohonom.
Čítajte viac Opel Experimental Concept: Takto budú vyzerať luxusné modely s bleskomOpel v tlačovej správe Fronteru definuje ako zábavné auto s praktickými funkciami. Má tiež priniesť robustnú interpretáciu odvážnej a čistej dizajnovej filozofie spoločnosti Opel a stane sa prvým sériovým vozidlom znašky, ktoré ponesie nový znak blesku, teda Blitz. „Názov ,Frontera‘ je ideálny pre naše nové SUV,“ povedal šéf Opelu Florian Huettl. „Bude sa vyznačovať sebavedomým charakterom a jeho pozícia bude priamo v jadre trhu.“ Takže pôjde o SUV nižšej strednej alebo strednej triedy, ktoré by mohlo konkurovať napríklad Škode Enyaq iV, VW ID.4, Nissanu Ariya alebo Tesle Y či Fordu Explorer.
Čítajte viac Opel Astra Electric: Na nabitie ‘dá‘ 416 km. Neskôr príde kombiPredpokladáme, že základom Frontery bude elektrická platforma STLA Medium, ktorú koncern Stellantis predstavil už vlani. Tá by mala elektromobilom zabezpečiť dojazd až 700 km, rýchle nabíjanie a dokonca cenovú dostupnosť. Opel chce mať aj vďaka Frontere v každom segmente aspoň jeden čistý elektromobil. Dnes ponúka Elektrickú Corsu, Astru, Mokku, ale aj úžitkové Combo a Zafiru Electric. Postupom času sa chce nemecká značka pod krídlami koncernu Stellantis pretransformovať na čistú elektromobilku.