Stellantis zatiaľ s elektromobilmi veľa vody nenamútil. Má ich dosť, ale len v menších segmentoch – od Peugeotu 208, cez Citroën e-C4 a Opel Mokka až po Jeep Avenger. Pri týchto modeloch navyše nemôže rátať s vyššou maržou. To všetko má zmeniť nová rodina luxusných elektromobilov na platforme STLA Large. Platforma sa bude spočiatku používať na severoamerickom trhu pre značky Dodge a Jeep, no neskôr ich použijú aj Alfa Romeo, Chrysler či dokonca Maserati.
Čítajte viac Na návrat k ‘spaľovákom‘ nemusí byť ešte neskoro, naznačuje šéf megakoncernu„Veľké vozidlá založené na architektúre STLA Large sú jadrom dopytu zákazníkov na popredných svetových trhoch,“ uviedol Stellantis. Platforma bude používaná v niekoľkých závodoch v Európe a v Severnej Amerike a bude k dispozícii v 400-voltovej a 800-voltovej verzii s dojazdom až 800 km. Kapacita batérie bude do 110 kWh. Zaujímavé je, že ani v tomto prípade sa Stellantis nevzdá spaľovacích motorov. Platforma bude teda multienergetická a umožní aj hybridný pohon.
Okrem malej platformy STLA Smal a STLA Large plánuje ďalšie dve. Pre vozidlá strednej triedy má platformu STLA Medium, ktorú predstavil vlani a k nej pridá STLA Frame pre pikapy a úžitkové vozidlá. Prvým vozidlom na STLA Large bude nový elektrický Jeep Wagoneer S. V rámci elektrifikácie investuje Stellantis v priebehu dekády viac ako 50 miliárd eur, aby do roku 2030 dosiahol 100 % predaja elektrických osobných áut v Európe a 50 % elektrických áut a ľahkých úžitkových áut v USA. Plánuje tiež vybudovať šesť baterkární v USA a v Európe s kapacitou približne 400 GWh.