Elektromobilita je na vzostupe. Spoločnosť S&P Global predpokladá, že do roku 2029 bude 97 percent novo vyrobených vozidiel v Európe aspoň čiastočne elektrifikovaných a 61 percent z nich budú čisto batériové elektromobily (BEV). Elektromobily, ktoré sú spravidla ťažšie, majú vyšší krútiaci moment a zároveň sú tichšie, než porovnateľné autá so spaľovacími motormi, však potrebujú trochu odlišné pneumatiky so špecifickým zložením zmesi. Na to reagujú takmer všetci výrobcovia, vrátane spoločnosti Goodyear.
Tá vyvinula špeciálnu sériu technológií určených pre výrobu pneumatík pre elektromobily. Patrí k nim napríklad technológia SoundComfort, ktorá zaisťuje zníženie hluku spôsobeného odvaľovaním sa pneumatík po vozovke. Podľa vyjadrenia spoločnosti dokáže znížiť hluk v kabíne vozidla až o 50 percent.
Vyššia hmotnosť a vyšší krútiaci moment elektromobilov znamená, že štandardné pneumatiky sa budú na nich opotrebovávať rýchlejšie. Technológia Mileage Plus upravuje zmes tak, aby sa predĺžila ich životnosť. ďalšie špeciálne technológie využíva Goodyear na zníženie valivého odporu, čo možno dosiahnuť optimalizáciou konštrukcie pneumatiky v kombinácii s vývojom inovatívnych zmesí a aerodynamickým vyladením konštrukcie bočníc.
Aby Goodyear výrazne odlíšil pneumatiky optimalizované pre elektromobily, začal od tohto roku na nich používať nové logo „EV“. Okrem neho má aj dve ďalšie označenia pre originálne pneumatiky pre prvovýrobu elektromobilov a plug-in hybridných elektromobilov: Goodyear Electric Drive Technology (EDT) a Electric Drive Ready (EDR).
Čítajte viac Podozriví sú aj Goodyear a Michelin. ‘Pneumatikárov‘ vyšetrujú kvôli cenovému karteluDo rodiny ElectricDrive patrí aj úplne nová špeciálna pneumatika pre elektromobily, ktorú Goodyear predstavil na tohtoročnej výstave CES. Má modelové označenie Goodyear ElectricDrive 2. Oproti predchodkyni sú pri jej výrobe v oveľa vyššej miere použité udržateľné materiály, tvoria až polovicu jej hmotnosti, má zlepšený valivý odpor a predĺženú životnosť behúňa. Taktiež je vybavená vyššie spomenutou technológiou SoundComfort.
Zaujímavé sú aj použité materiály. Patrí k nim napríklad olej zo sójových bôbov, použitý v konštrukcii pneumatiky, oxid kremičitý z popola z ryžových šupiek a prírodný kaučuk z trvalo udržateľných zdrojov. Pneumatika má taktiež asymetrický dezén pre zlepšenie priľnavosti na suchých povrchoch a aj povrchoch s horšou trakciou. Má taktiež novú aerodynamická bočnicu zlepšujúcu stabilitu a aj spotrebu a inovatívnu zmes, predlžujúcu jej životnosť.
Pneumatika sa sa začne predávať od mája najprv v USA a bude k dispozícii v 17 veľkostiach navrhnutých tak, aby vyhovovali ako sedanom, tak aj SUV, vrátane modelov Tesla Y, 3 a S, Ford Mustang Mach-E, Chevy Bolt, Audi Q4 e-tron a ďalším. Neskôr by sa mala dostať aj do Európy.