Dcérska spoločnosť Shellu – Shell Oil Co. ukončila prevádzku takmer celej svojej siete vodíkových čerpacích staníc v Kalifornii, čo zákazníkom spôsobilo obrovské komplikácie. Spoločnosť pritom už v uplynulom roku zrušila plán na vybudovanie ďalších nových 49 vodíkových staníc v Kalifornii.
Tento krok predstavuje obrovský problém nielen pre majiteľov vodíkových áut, ale aj pre výrobcov automobilov, ktorí veria, že osobné autá poháňané vodíkovými palivovými článkami budú pre spotrebiteľov stále atraktívnejšie. Viceprezident Shell Hydrogen Andrew Beard uviedol vo vysvetľujúcom liste zákazníkom ako dôvod zatvorenia siedmich vodíkových čerpačiek (aktuálne hľadá spôsob, ako sa zbaviť aj ôsmej) „komplikácie s dodávkami a ďalšie externé trhové faktory“, cituje ho server AutoNews.
Rozhodnutie Shellu vzbudilo veľkú pozornosť aj preto, že v USA aktuálne beží program v rámci ktorého vláda podporí 8 miliardami dolárov rozvoj a budovanie vodíkovej infraštruktúry. Rozhodnutie o zatvorení staníc bolo prijaté začiatkom roka 2024,len krátko potom ako sa spoločnosť pochválila dobudovaním kompletnej vodíkovej siete v Kalifornii.

Spoločnosť bude naďalej prevádzkovať tri vysokovýkonné vodíkové čerpacie stanice vodíka v južnej Kalifornii. Zatvorené čerpacie stanice Shell predstavovali sedem z 59 verejných čerpacích staníc na vodík v Spojených štátoch, čo je podľa údajov Ministerstva energetiky USA asi 12 percent. Ich uzavretie môže brániť širšiemu úsiliu o to, aby sa vodíkové palivové články stali alternatívou a doplnkom k batériovým elektrickým vozidlám.
Na druhú stranu, ani s predajom vodíkových áut to v USA nie je žiadna sláva. V roku 2023 predala Toyota v USA 2 737 vozidiel Mirai s palivovými článkami a Hyundai 41 svojich crossoverov Nexo (zdroj: Automotive News Research and Data Center).