Osud 16-valcového motora v podaní Bugatti bol ešte nedávno neistý. Multimilionári sa však nemusia obávať, automobilka z Molsheimu totiž oficiálne potvrdila, že nástupca Chironu príde už začiatkom leta a kultového agregátu sa nevzdá. Na vec však išlo Bugatti trochu inak. Pôvodný motor 8,0 W16 so štvoricou obrích turbodúchadiel nečakajte. Bugatti sa rozhodlo využiť synergiu s chorvátskym výrobcom elektrických hyperšportov Nevera. Napokon, od roku 2021 vytvorili spoločný podnik Bugatti-Rimac. A do deja zasiahol ďalší partner – britský Cosworth, výrobca motorov pre monoposty F1, ale aj motorov pre nové superšporty GMA T55 a T.33 geniálneho konštruktéra Gordony Murraya.
Vypočujte si šialený zvuk nového 16-valca Bugatti
Čítajte viac Bugatti Bolide: Z 0 na 500 km/h za 20,6 sekundy! Je to však rozlúčkaVýsledkom je vidlicový 16-valec s objemom 8,3 litra, teda ešte väčší ako pôvodný, ktorý dal pred turbodúchadlami prednosť atmosférickému plneniu. To mu umožní dosahovať pracovné otáčky až 9 000 za minútu. Vypočuť si fascinujúci zvuk môžete v priloženom videu. Pochopiteľne, strata preplňovania by neumožnila dosiahnuť výkon, ktorý by dokázal prekonať súčasný Chiron naladený na 1 500 alebo 1 600 koní. Tu ale prišiel na pomoc Rimac a jeho elektrická technológia. Agregát totiž posilnia tri elektromotory, vďaka ktorým má celkový systémový výkon narásť na 1 800 koní, čo je 1 323 kW. Krútiaci moment zatiaľ Bugatti neprezradilo. A ani dynamické parametre.
Čítajte viac Bugatti Chiron '57 One of One': Toto je pocta najkrajšiemu autu planétyTo všetko sa dozvieme až v júni, keď je naplánovaná premiéra. Cena bude nepochybne astronomická. Za všetko hovorí fakt, že na rozdiel od Veyronu, z ktorého vzniklo 450 kusov, a Chironu, z ktorého vyrobili 500 kusov, bude tentoraz počet obmedzený len na 250 exemplárov. A právo kúpiť si jeden z nich budú mať len súčasní majitelia Veyronu alebo Chironu. Cena päť miliónov eur, dvojnásobná v porovnaní s Chironom, by tak nemusela byť vôbec prehnaná. Napokon k viac ako dvojnásobnému rastu prišlo už pri striedaní Veyronu za Chiron. Na novinku si ale boháči ešte počkajú, pretože výroba v Molsheime sa rozbehne až v roku 2026. Možno čaká na novú generáciu batérií s tuhým elektrolytom.