Tento rok si nemecký magazín Autobild zvolil do testu rozmer letných plášťov 205/55 R16, čo je veľmi rozšírený rozmer v nižšej strednej triede a medzi crossovermi. Testovanie prebiehalo v niekoľkých kolách a do záverečných sa dostali len tie, ktoré prešli základným predpokladom dostatočnej bezpečnosti vyjadrenej dĺžkou brzdnej dráhy na suchej aj mokrej vozovke.
Čítajte viac Test letných pneumatík odhalil prepadáky. Ich brzdná dráha je ‘nekonečná’Do ďalšej fázy sa tak dostalo len 20 značiek, ktoré následne podstúpili rozšírené testovanie. To sa skladalo z disciplín ovládateľnosti na suchej aj mokrej ceste, aquaplanningu, pohodlia, hlučnosti, trvácnosti a valivého odporu. Testovanie prebiehalo v Španielsku v areáli spoločnosti Applus IDIADA a na špeciálnom testovacom prístroji v Taliansku sa overovala životnosť pneumatík.
Čítajte aj Kedy prezuť na letné? Hlavne sa neponáhľajteTestovací jazdci určili za víťaza Michelin Primacy 4+, a to vďaka vyváženým vlastnostiam na suchej aj na mokrej ceste, krátkej brzdnej dráhe a dlhej životnosti. Na druhej priečke skončila pneumatika Continental Premium Contact 7 a na tretej Bridgestone Turanza 6. Prvá trojica získala hodnotenie „veľmi dobré“. Hodnotenie „dobré“ sa podarilo dosiahnuť celkovo dvanástim plášťom. Štyri získali hodnotenie „uspokojivé“ a jedna pneumatika „dostatočné“. Na poslednom mieste skončila Vredestein Ultrac, ktorá za konkurenciou zaostala v parametri opotrebenia, a teda nízkeho predpokladaného kilometrového nájazdu.
Tabuľku s celkovými známkami a hodnoteniami uvádzame na ďalšej strane spolu s tabuľkou nameraných brzdných dráh na suchej aj na mokrej vozovke.