Hoci sa Porsche nemieni tak rýchlo vzdať spaľovacích motorov, najmä pri ikonickej deväťstojedenástke, pre ostané modely plánuje veľkú elektrifikáciu. Napokon, len nedávno predstavilo elektrický Macan, ktorý sa pridal k Taycanu. Na čisto elektrický pohon však prejdú do roku 2025 aj Boxster a Cayman a v roku 2026 sa k nim pridá Cayenne. Tam to ale neskončí. Porsche totiž rozšíri modelové portfólio o veľké 7-miestne SUV s troma radmi sedadiel. Má ísť o odpoveď Zuffenhausenu na Mercedes-Benz EQS či BMW iX, hoci to zatiaľ ponúka len päť sedadiel.
Čítajte viac Porsche Taycan Turbo GT: Toto je hardcore pre silné žalúdkyNovinka je vo vysokom štádiu vývoja pod kódovým označením K1 a tak neprekvapuje, že na cestách sa objavujú kamuflované prototypy. Jeden z nich bol zachytený v testovacom centre značky. Hoci detaily vidieť nie je, zdá sa, že nejde o mulu s cudzou karosériou ale skutočné Porsche K1. Na výšku pôsobí ako súčasné Porsche Cayenne, ale má dlhšiu strechu a väčšie tretie bočné okná, ktoré privedú svetlo k zadnému radu sedadiel. Dizajnom predných svetiel pripomína nový Macan. Na dĺžku má mať viac ako päť metrov. Šéf Porshce Oliver Blume sa už dávnejšie vyjadril, že K1 predstaví veľmi športovú interpretáciu SUV.
Základom K1 bude nová elektrická platforma SSP, ešte výkonnejšia ako PPE, ktorú používa Macan a Audi Q6 e-tron. Použije batériu s napätím 920 V, ktorá zaručí extrémne rýchle nabíjanie. Odhaduje sa, že jej kapacita bude minimálne 100 kWh. Porsche tiež použije nové synchrónne elektromotory s olejovým chladením. Dojazd by mal byť na hranici 600 km. Ovládanie tohto kolosu uľahčí riadenie zadných kolies. V teréne zas K1 využije pneumatický podvozok umožňujúci zväčšiť svetlú výšku. Výrobu zabezpečí závod v Lipsku, kde Porsche v súčasnosti montuje Macan, Cayenne a Panameru.
Čítajte viac Porsche Macan: Druhá generácia prichádza po 10 rokoch. Je elektrická