Škoda predstavila modernizovanú Octaviu vo februári a teraz oznámila, že spustila jej výrobu v závode v Mladej Boleslavi. Čoskoro však Octaviu čaká veľký presun. V druhej polovici roka sa totiž „presťahuje“ na linky závodu v Kvasinách. Materský podnik sa stále viac špecializuje na produkciu elektromobilov a tak musí Octavia uvoľniť miesto pre dlhoočakávané kompaktné elektrické SUV Elroq. Už dnes v Mladej Boleslavi vyrábajú Enyaq iV a jeho verziu Coupé.
Čítajte viac Škoda Octavia 2024: Vieme o nej všetko. Diesel ostáva, trojvalce sú prečOctavia je bestsellerom Škody už dlhé roky. Veď od roku 1996 z nej vyrobili takmer 7,5 milióna kusov. Predajné rebríčky vedie v súčasnosti v siedmich európskych krajinách. Okrem Česka a Slovenska napríklad aj v Rakúsku. V Nemecku je Octavia už 11 rokov držiteľom titulu ankety Best Cars ako najlepšie dovážané auto vo svojej triede. No a Octavia Combi kraľuje medzi „kombíkmi“ až 14 trhom vrátane Talianska či Švajčiarska. Facelift ju má udržať v dobrej kondícii aj najbližšie roky, pretože priameho nástupcu už pravdepodobne nedostane. Vystrieda ju elektromobil.
Čítajte viac Škoda Octavia RS: Najsilnejšia verzia jazdí už len na benzín. Kombi v ponuke zostávaPripomeňme, že modernizovaná Octavia je v ponuke so štyrmi benzínovými a s dvoma naftovými motormi s výkonom až do 195 kW. V rámci inovácie dostala druhú generáciu svetiel Matrix-LED, 10-palcový digitálny kokpit ako súčasť štandardnej výbavy a infotainment s integrovanou umelou inteligenciou ChatGPT, čo umožňuje pokročilé hlasové ovládanie. V balíku bezpečnostných systémov pribudlo varovanie pred blížiacimi sa vozidlami pri vystupovaní, asistent pri odbočovaní a antikolízny asistent. V ponuke budú naďalej verzie Sportline a RS.
Čítajte viac Prvý kontakt: Škoda Octavia - čo všetko na nej zmenil facelift?