Slovenský start-up InoBat, vyvíjajúci a vyrábajúci batérie do elektrických vozidiel oznámil ďalší dôležitý míľnik. Vyrobil prvé batérie s označením „made in Slovakia“. Spoločnosť zároveň získala všetky potrebné certifikácie a spustila výrobu prvých vysoko výkonných článkov určených pre letecký priemysel.
Slovensko sa spustením výroby vo Voderadoch stáva po Švédsku, Nórsku, Nemecku a Francúzsku piatou európskou krajinou, ktorá dokáže vyrábať certifikované batériové články s európskym know-how. InoBat s postupným rozbehom výroby rastie aj personálne. Vo pribudli desiatky operátorov a technikov údržby, ktorí kvôli špecifikám výroby prešli špeciálnym rekvalifikačným kurzom. InoBat v súčasnosti zamestnáva medzinárodný tím expertov z 18-tich krajín sveta.
Dávame do pozornosti Hlasujte a vyhrajte v čitateľskej ankete ELEKTRICKÉ AUTO ROKA skvelé ceny!„Príprava na produkciu a výrobu našich produktov nezahŕňa len dôkladné nastavenie technologických procesov a výrobnej linky, ale aj zabezpečenie dostatočného množstva kvalifikovaného personálu. Chceme si vychovať špičkových expertov a odborníkov a rovnako tak dať aj šancu tým, ktorí doposiaľ pôsobili v podobných segmentoch. Naším zámerom je vytvoriť tím, ktorý je nielen konkurencieschopný na trhu, ale aj schopný predstaviť našim zákazníkom revolučné a inovatívne produkty,“ vysvetlil CEO spoločnosti InoBat Marián Boček,
Prvých pracovníkov InoBat rekvalifikoval v rámci existujúceho výskumno-vývojového centra vo Voderadoch, kde sa nachádza aj pilotná výrobná linka na batérie. Samotný proces rekvalifikácie je rozdelený na tri veľké časti, teoretický tréning, technický tréning a tzv. training on the job.
Čítajte viac Na Harvarde vraj vyvinuli batériu snov. Má 6 000 nabíjacích cyklov a nabije sa za pár minútNastavené vzdelávacie a rekvalifikačné procesy plánuje spoločnosť implementovať aj v pripravovanej gigafabrike v Šuranoch, ktorá bude spoločným projektom InoBatu a čínskej spoločnosti Gotion High-Tech (GIB – Gotion InoBat Batteries). Spoločne majú ambíciu vybudovať v Šuranoch najvyspelejšiu továreň na batérie s nulovou uhlíkovou stopou nielen v Európe. GIB odhaduje, že vo fabrike bude pracovať viac ako 1500 zamestnancov, väčšina z nich bude pritom potrebovať rekvalifikáciu alebo odborné vzdelávanie.