Slovák Jozef Kabaň patrí k popredným svetovým automobilovým dizajnérom. Má na svojom konte návrhy áut ako ikonické Bugatti Veyron, Audi Q5, VW Lupo, ID.Buzz a navrhol aj niekoľko škodoviek, vrátane Octavie, Rapidu, Superbu a Kodiaqu.
Kabaň po ukončení štúdií pôsobil vo Volkswagene od roku 1999 ako juniorský dizajnér a potom viedol oddelenie exteriérového dizajnu v Audi. V roku 2008 prešiel do automobilky Škoda Auto. Počas desiatich rokov sa ako šéfdizajnér značky Škoda Auto podieľal na tvorbe modelov Octavia, Fabia tretej generácie, Superb a Kodiaq. Zavŕšením jeho práce v Škode bol model Karoq, ktorý automobilka začala vyrábať v júli 2017 ako nástupcu obľúbeného modelu Yeti.
V roku 2017 prestúpil Kabaň z koncernu Volkswagen do automobilky BMW. V rámci nej kvôli vnútorným konfliktom na krátky čas prestúpil k značke Rolls-Royce. Na jeseň v roku 2019 však BMW aj Rolls-Royce definitívne opustil a po dlhej dobe sa vrátil do koncernu VW. V pozícii šéfdizajnéra Volkswagenu však vydržal len približne dva roky. Potom bol „uprataný“ do dizajnérskeho štúdia v Postupime, ktoré nespadá pod žiadnu zo značiek skupiny a jeho tvorba nemá priamu väzbu na konkrétne značky a ich modely. Je skôr miestom na hľadanie nových talentov v oblasti dizajnu, alebo odkladanie „dizajnérov“, ktorí už pre koncern nie sú perspektívni.
Následne bolo o Kabaňovi pomerne dlhý čas ticho. To však už skončilo a my vieme, kam slovenský superdizajnér smeruje. Siahol po ňom totiž veľký čínsky automobilový koncern SAIC, kam patrí napríklad aj značka MG, ktorej sa mimoriadne dobre začalo dariť aj v Európe. V koncerne SAIC bude Kabaň pôsobiť dokonca ako viceprezident dizajnérskeho centra R&D Innovation Headquarters a bude podliehať globálnemu riaditeľovi dizajnu Shao Jingfengovi.
Vedenie koncernu SAIC v tlačovej správe tvrdí, že jeho angažovanie „výrazne zvýši globálnu konkurencieschopnosť dizajnu SAIC… a urýchli vstup SAIC Motor na globálny trh.“