Aj na Slovensku veľmi dobre známy výrobca elektroniky, čínska spoločnosť Xiaomi, predstavil svoj historicky prvý elektromobil iba začiatkom roku. Aj keď sa o ňom vyjadroval pomerne sebavedomo, záujem, aký auto vyvolalo, zaskočil dokonca aj samotného výrobcu.
Podľa Xiaomi model SU7 chce konkurovať takým autám, ako Porsche Taycan alebo Tesla Model S. „SU“ v jeho názve totiž značí „Speed Ultra“. Auto bude k dispozícii v dvoch verziách – jedna s dojazdom na nabitie až 668 km a druhá až 800 (!) km. Verzia so zadným náhonom ponúka výkon 220 kW (krútiaci moment 400 Nm), na stovku zrýchli za 5,3 sekundy a maximálnu rýchlosť má 210 km/h. Využíva batériu li-ion LFP s celkovou kapacitou 73,6 kWh, zaručujúcou priemerný dojazd až 680 km. Do jeho výbavy patrí lidar, 11 kamier a 12 rozličných senzorov.
Na trh príde aj výkonnejšia verzia s pohonom 4×4 a motorom s maximálnym výkonom 495 kW, ktorá dokáže na stovku zrýchliť pod tri sekundy a maximálnu rýchlosť je 265 km/h.
Automobilky sa pri uvedení auta často chvália počtom objednávok a Xiaomi nie je výnimkou. O SU7 už prejavilo záujem vyše 100 000 ľudí. Je to dobý marketingový ťah, pretože zväčša ide o nezáväzné objednávky a pochváliť sa desiatkami tisíc záujemcov o nové auto mu určite pomôže. V prípade Xiaomi to však úplne neplatí, pretože až 70 percent záujemcov na auto zložilo nevratné zálohy.
Čítajte viac Vieme, kam smeruje slovenský superdizajnér Kabaň. Siahli po ňom ČíňaniaA niet sa im čo diviť, pretože čínska značka predstavila elektromobil vo veľkosti Tesly Model S a aj s podobnými základnými parametrami za cenu v prepočte pod hranicou 30-tisíc eur v základnej verzii a výbave.
Vzhľadom na vysoký záujem o auto predstavitelia spoločnosti vyhlásili, že v najbližších troch rokoch sa kvôli uspokojeniu vysokého dopytu zamerajú výlučne na domáci čínsky trh. Myslíme si, že po tomto vyhlásení si z čela utreli pot mnohí predstavitelia veľkých európskych a aj amerických automobiliek.