Tesla nepochybne inšpiruje automobilový priemysel. Objavila dodatočné platby za aktualizáciu softvéru, nemá klasickú sieť dílerov a peniaze, ktoré iní investujú do reklamy, dáva radšej do vývoja. Vlani však Elon Musk začal predvídať spomalenie rastu predaja elektromobilov. Napokon, cenová vojna, ktorú odštartoval zlacňovaním masových modelov 3 a Y, je len reakciou na tento vývoj. Možno aj preto Musk pripustil, že Tesla by mohla pristúpiť na reklamu. Na stretnutí akcionárov v Texase vlani povedal: „Myslím, že by som mal povedať, že reklama je úžasná a každý by ju mal robiť. Vyskúšame malú reklamu a uvidíme, ako to pôjde. Veľa ľudí stále netuší o cenovej dostupnosti a úžasných vlastnostiach našich áut.“
Čítajte viac Tesla zvoláva Cybertruck pre akceleračný pedál. Môže sa zaseknúťPred štyrmi mesiacmi preto Tesla vytvorila takzvaný „rastový tím“, pozostávajúci z asi 40 zamestnancov, ktorým velil Alex Ingram a Jorge Milburn. Tí sú však už dnes nezamestnaní. Informoval o tom Bloomberg. Musk na svojej sieti X reagoval na túto správu príspevkom: „Reklamy boli príliš všeobecné – mohlo ísť o akékoľvek auto.“ Musk tým narážal na reklamné spoty, ktoré mu tím predstavil a ktoré zjavne nespĺňali jeho požiadavky. Alex Ingram a Jorge Milburn sa netrafili do jeho vkusu. Zatiaľ bude teda Tesla pokračovať v budovaní imidžu značky tak ako doteraz. Najmä prostredníctvom Muskových statusov na ním vlastnenej sieti X.
Čítajte viac Elon Musk: Lacná Tesla nejde do výroby, robotický taxík predstavíme už v augusteJe otázne, či to bude stačiť, pretože podporu predaja by Tesla potrebovala práve v tomto období. Za prvý štvrťrok 2024 sa totiž jej odbyt napriek drastickému zníženiu cien prepadol o deväť percent na 386 810 vozidiel, zo zhruba 423 000 pred rokom. Jedným z dôvodom sú končiace dotácie na podporu predaja elektromobilov, napríklad v Nemecku a vo Švédsku, ale aj rastúci počet konkurentov, najmä v Číne. Zamestnanci marketingového oddelenia však nie sú rozhodne jedinými prepustenými. Došlo tiež k významnému prepúšťaniu v dizajnovom štúdiu Tesly v Hawthorne v Kalifornii. Navyše Musk oznámil, že Tesla sa bude musieť zbaviť globálne asi 10 % svojej pracovnej sily, vrátane 400 miest v berlínskej Gigafactory.
Čítajte viac Anarchisti odrezali berlínsku Teslu od prúdu. Pomohli si požiarom