Predaj elektromobilov značky Ford sa nevyvíja tak, ako si vedenie koncernu predstavovalo. Našťastie, straty vie zatiaľ pokryť z príjmov zo starej dobrej technológie spaľovacích motorov. A nehovoríme len o predaji áut na benzín či naftu. K dobrým zvykom Fordu patrí aj to, že záujemcom vie predať samostatné agregáty. Pochopiteľne, týka sa to tých najvýkonnejších, určených pre tuningovú scénu. Takým motorom je aj nedávno predstavená štvrtá generácia 8-valca 5,0 Coyote. V sériovej výrobe nájdete túto strojovňu najmä v Mustangu GT alebo najvýkonnejších pikapoch F-150.
Čítajte viac Test: Ford Kuga PHEV. Vyskúšali sme najpredávanejší plug-in hybrid v EurópeŠtvrtá generácia tohto celohliníkového motora má rozvod DOHC s dvojitým variabilným časovaním ventilov, kované piesty aj kovaný kľukový hriadeľ a zosilnené ložiská. V základe dosahuje výkon 480 koní. Aktívne výfukové potrubie pridá ďalších šesť. Na výber je kombinácia so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 10-stupňovým automatom. Paradoxne, za oba varianty zaplatíte identických 11 500 dolárov. Investovať môžete ešte 200 dolárov do parádneho plastového krytu motora, 165 dolárov do úchytov a 1 090 dolárov do jednotky klimatizácie. Nie je to málo, ale za sériový 8-valcový Mustang zaplatíte najmenej 41 960 dolárov.
Čítajte viac Ford pripravuje nové SUV. Nebude elektrické, vyrábať ho chce v ŠpanielskuZvoliť si však môžete aj čosi podstatne silnejšie. Ford totiž pripravil kompresorovú verziu Coyote, ktorá dosahuje až 821 koní. A to je už naozaj šialená porcia. Sympatické je, že keď takýto motor zakomponujete do vášho „projektu“ máte naň záruku výrobcu, na rozdiel od domácich úprav. Musíte sa však zmieriť s tým, že za kompresorovú verziu si priplatíte ďalších 9 995 dolárov. Ale to neprekáža, pretože ak by ste sa rozhodli pre podobne výkonný Mustang GTD, ktorý vznikol v limitovanej edícii, ubudne z vášho účtu 325 000 dolárov.
Čítajte viac Test: Ford Tourneo Courier – rodinný sen do 25 000 €. Chýba mu len diesel