
Land Rover Defender patrí už teraz k najlepším off-roadom planéty. To najlepšie nás však ešte len čaká. Automobilka totiž pracuje na jeho vrcholovej verzii s prívlastkom Octa. Áno, tušíte správne, pod kapotou bude pracovať dvakrát preplňovaný motor 4,4 V8 od BMW, ktorý poznáme napríklad z BMW X5 M alebo X6 M. Označenie Octa má však aj druhý význam. Symbolizuje osemhranný brúsený diamant, vyjadrujúci tú najväčšiu odolnosť. Tú testuje automobilka v brutálnom programe, ktorý ide vysoko nad rámec bežnej testovacej procedúry Defendera. Land Rover hovorí až o 13 960 skúškach v priebehu troch rokov.
Pozrite si ako testovali nový Land Rover Defender Octa
Defender Octa musel zvládnuť nielen ľad vo Švédsku, náročné etapy na Lastours vo Francúzsku, piesočné duny v Dubaji a moabské skaly v Utahu, ale aj kultový nemecký okruh Nürburgring. Cieľom je ponúknuť ojedinelú šírku schopností, komfortu a vyrovnanosti na asfalte aj mimo neho,“ informuje Land Rover v tlačovej správe. K jeho technologickým raritám bude patriť pneumatické odpruženie 6D Dynamics, ktoré dokáže bez stabilizátorov udržovať potrebnú polohu karosérie. Svoju výnimočnosť má dávať najavo aj špecifickými dizajnovými úpravami a vybavením.

Tí, ktorí majú záujem vlastniť toto auto, boli vyzvaní ešte pred plánovaným svetovým odhalením 3. júla, aby sa zaregistrovali na jedno zo siedmich exkluzívnych podujatí Defender Elements v súkromných lokalitách po celom svete – od Veľkej Británie, Nemecka a Talianska v Európe až po Spojené štáty americké, Dubaj a Japonsko. Tieto predbežné podujatia poskytnú privilegovaný prístup k najtvrdšiemu, najschopnejšiemu a najluxusnejšiemu Defenderu, aký bol kedy stvorený a umožnia klientom finalizovať špecifikáciu. Ako iste viete, Land Rover vyrába Defender v Nitre, takže aj tieto limitované exempláre vzniknú na Slovensku.