Že to s elektromobilkou Fisker ide dolu vodou je úplne jasné a tomu, že sa jej podarí zachrániť sa pred bankrotom, verí azda už len jej zakladateľ Henrik Fisker.
Vlani automobilka Fisker, svojho času označovaná za „šťuku“ medzi novými elektromobilkami spustila predaj svojho prvého komerčného modelu, pomenovaného Ocean. Ten si vopred objednalo vyše 70-tisíc ľudí, ktorí však čoskoro začali byť zdesení negatívnymi recenziami na auto od novinárov a prvých majiteľov a taktiež jeho veľkou poruchovosťou. Preto začali objednávky húfne rušiť.

Koncom marca si kúpu Fiskeru Ocean rozmyslelo viac ako 40 000 zákazníkov z pôvodných 70 000. Firma tak predala len asi 6 000 vozidiel a navyše musela vrátiť pôvodné zálohy, alebo ich časť vo výške asi deväť miliónov dolárov. Na autách síce zarobila 273 miliónov dolárov, ale jej dlh predstavuje približne miliardu. Dnes jednoducho nemá dostatočnú hotovosť na úhradu svojich pohľadávok a hodnota jej akcií klesla o 99 percent. Taktiež bola nútená pozastaviť výrobu.
Pohromou pre majiteľov Modelu Fisker Ocean je aj to, že spoločnosť s nimi úplne prestala komunikovať a nie je schopná vyrábať náhradné diely. Ak preto aktuálne poisťovňa „odpísala“ ako totálku Fisker Ocean, vlastnený Američankou Joy Wannerovou.
Ten bol plne funkčný a pojazdný, len potom, ako doň na parkovisku nabúralo auto, sa poškodil pánt dverí, ktoré zostali trochu preliačené. Fisker však opravu nevykoná a nový pánt nie je schopný v momentálnej situácii dodať, preto je auto, ktoré nejde zatvoriť, nepojazdné. Poisťovňa napokon kvôli nemožnosti opravy za takmer nové auto vyplatila sumu vyše 50-tisíc dolárov a vyhlásila ho za „totálku“, aj keď cena potrebného náhradného dielu bola pod 1 000-dolárovou hranicou.

Jeho majiteľka bola dokonale šťastná, že sa jej auta podarilo zbaviť, hoci na ňom napokon prerobila vyše 20-tisíc dolárov. Problém s pántom bol totiž len vrcholom ľadovca. „Pri investovaní do tohto start-upového elektromobilu sme prišli o viac ako 20 000 dolárov a som šťastná, že sa s ním môžem rozlúčiť,“ uviedla na Facebooku. „Meškanie dodávky, komplikovaná administratíva a nahlasovanie problémov, reklamácie ‚miznúce vo vzduchu‘, záhadné výstražné svetlá a šialené výstražné zvuky, uväznenie vo vozidle, nespoľahlivý zastaraný navigačný systém, jeden lacný kľúč … Toto vozidlo veľmi, naozaj veľmi zaostalo za našimi očakávaniami a absolútne nevyhovuje vysokému štandardu. Dúfam, že Henrik Fisker prehrá každý cent, ktorý má, a vám ostatným prajem veľa šťastia.“