Na pompéznu, v poradí piatu, inauguráciu v Kremli sa ruský prezident Vladimir Putin doviezol opäť na ruskej luxusnej limuzíne Aurus Senat. Prvýkrát ju použil pred šiestimi rokmi, kedy sa nová pýcha ruského automobilového priemyslu ukázala svetu. To boli ale ešte „zlaté časy“. O brutálnom ataku Ruska proti Ukrajine nik nechyroval a Západ ticho toleroval anexiu Krymu. A tak sa stala nová ruská limuzína už vtedy predmetom záujmu aj za hranicami Ruska. Napokon, Rusi ju ukázali aj v Ženeve.Teraz je však všetko inak. Vražedný konflikt si pýta každý deň obete, ale Vladimira Putina to veľmi netrápi. Žije si svoj sen vrátane luxusu, ktorý mu prináša vlaková loď Aurus. Tá, ktorou sa doviezol do Kremľa v pondelok, ale nebola tá istá ako pred rokmi. Aurus Senat totiž podstúpil modernizáciu. To aby sa zdalo, že projekt financovaný štátom pokračuje v štýle úspešnej automobilky.
Vynovený Aurus dostal ešte pompéznejšiu prednú masku, v ktorej sa ocitla štátna poznávacia značka. Nová je aj grafika matrixových LED svetiel. Nové sú tiež zadné svetlá s užším dizajnom. Interiér má nové digitálne spätné zrkadlo, funkciu nočného videnia a kameru na monitorovanie únavy vodiča. Zmeny podstúpilo audio aj multimediálny systém MM-System NAMI s obrovskou dotykovou obrazovkou. Podľa automobilky zlepšilo ergonómiu vodiča prepracovanie stĺpika riadenia a ďalších ovládacích prvkov. Premiéru má tiež elektronický volič prevodovky. Z hľadiska techniky majú inovácie súvisieť s výkonnejším brzdovým systémom a prepracovaným podvozkom. O pohon sa stará naďalej hybridný motor 4,4 V8 (446 kW), vyvinutý spolu s Porsche Engineering, spojený s 9-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom oboch náprav.
To všetko by bolo pochopiteľné, nebyť šialeného kontextu vojny a skutočnosti, že Aurus je totálne v červených číslach. Počet vyrobených kusov v závode v Jelabuge je štátnym tajomstvom. Počíta sa však na jednotky či desiatky kusov. Exportným plánom urobili škrt cez rozpočet protiruské sankcie a záujem o Senat neprejavili ani samotní ruskí milionári. Prednosť dávajú overeným značkám BMW, Mercedes-Benz, Bentley či Rolls-Royce. Teda, ak sa im ich podarí doviezť cez Čínu alebo iné „spriatelené“ krajiny. Rusko však stále hrá hru na úspešnú automobilku. Minister obchodu a priemyslu Denis Manturov nedávno oznámil, že výroba Aurusov sa presťahuje do bývalej továrne Toyoty neďaleko Petrohradu. Produkcia by sa mala rozbehnúť do konca tohto roka. Ale pre koho? Dnes jazdí v Auruse v podstate len Putin, Kim Čong-un a ďalšie exempláre sú v službách Federálnej bezpečnostnej agentúry (FSO), nástupkyne KGB.