Transformácia Škody z pôvodne komunistickej automobilky na jedného z najväčších európskych výrobcov pripomína malý zázrak. Od Favorita sa dokázala pod krídlami koncernu Volkswagen vypracovať na rešpektovanú značku s vlastným vývojom a so širokým modelovým portfóliom. Aj napriek koncernovej hierarchii, kde má jednoznačne miesto pod logom VW, vedela Škoda poriadne podkúriť materskej značke. Octavia konkurovala tvrdo Golfu, Kodiaq Tuguanu a Superb zas Passatu. Škoda vždy vyčarovala z koncernovej techniky maximum. V prípade Superbu sa môže karta dokonca obrátiť, pretože z Passatu je už len kombi Variant, kým nová vlajková loď Škody dostala aj karosériu liftbacku. No a elektrický Enyaq dokázal na mnohých trhoch „oskalpovať“ VW ID.4.
Čítajte viac Škoda Enyaq RS Race: toto sú prvé skice extrémneho konceptuUž roky sa preto šepká, že úspech Škody je tak trochu tŕňom v oku Wolfsburgu, ktorý ju musí v rozlete krotiť. Jednoducho, je neprípustné, aby modely Škody porážali nemecké ikony. Dokonca sa špekulovalo, či za obeť tejto žiarlivosti nepadli niektoré sľubné projekty, ako nádherné kupé Škoda Tudor z roku 2002 alebo pikap na báze Škody Yeti. Teraz sa na túto tému vyjadril sám šéf Škody Klaus Zellmer. Holandský Auto Week sa ho otvorene opýtal, či dostane niekedy upozornenia, že Škoda zachádza priďaleko? A Zellmer rozhodne nezvolil diplomatický slovník. „Volajú mi každý deň, naozaj každý,“ povedal. Zároveň však upozornil, že skutočná konkurencia číha zvonka, a nie vnútri koncernu. Škoda sa podľa neho nemusí obmedzovať.
Čítajte viac Škoda Vision Gran Turismo vstupuje do hernej série brutálnym konceptomAko príklad vnútornej konkurencie uviedol: „Predpokladajme, že máte v škole dve deti. A jedno sa učí oveľa lepšie ako to druhé. Potom asi nepoviete tomu šikovnejšiemu ,hej, snaž sa trochu menej‘. Nie, ten, kto podáva slabší výkon, musí pracovať viac, aby sa zlepšil. U nás je to tak." A potom s úsmevom dodal: „Ale s modelmi ako ID.7 je Volkswagen na správnej ceste.“ Tak uvidíme, ako bude interný súboj Škody s materským Volkswagenom pokračovať. Podobná súťaživosť vládne aj v kórejskom koncerne Hyundai-Kia. Hoci ide o partnerské automobilky využívajúce rovnakú technológiu, navonok sa tvária ako najväčší rivali. A možno aj vďaka tomu dokázali dobehnúť vyspelé automobilky za taký krátky čas. V elektrických autách dokonca nastavujú trendy.
Čítajte viac Škoda a Hyundai ‘valcujú‘: Toto je 20 najpredávanejších áut v Česku po 1. kvartáli