Príbeh chorvátskej značky Rimac, ktorú dnes svet pozná ako producenta elektrických hyperšportov, začal len v roku 2009. Založil ju 21-ročný nadšenec Mate Rimac, ktorý prestaval svoje staré BMW 3 z roku 1984 na elektrický pohon. Hoci prvá verzia explodovala, ďalšou evolúciou zdokonalil konverziu natoľko, že jeho špeciál dokázal zlomiť hneď niekoľko elektrických rekordov. V roku 2011 bol na svete hyperšport Concept One, ktorý debutoval vo Frankfurte nad Mohanom a v roku 2013 si ho kúpil prvý zákazník. Dnes schádza z liniek fabriky v Záhrebe brutálna Nevera a Mate Rimac je šéfom spoločnosti Bugatti Rimac, ktorá vznikla v roku 2021.
Čítajte viac Bude Rimac tankovať naftu alebo LPG? Vyvíja ‘palivové batérie‘Do Rimacu však investovali aj ďalší veľkí hráči, ako sú Kia, Hyundai, Aston Martin, Renault či Porsche. A teraz je na scéne ďalší veľký partner. BMW totiž oznámilo, že spolupracuje s divíziou Rimac Technology, ktorá je súčasťou Rimacu, na vývoji a výrobe technológií vysokonapäťových batérií. Podrobnosti síce nepoznáme, ale nové akumulátory majú poháňať budúce modely BMW, ktoré prídu v druhej polovici tohto desaťročia. Pravdepodobne pôjde o takzvanú Neue Klasse, ktorú nám BMW načrtlo dvoma konceptmi – sedanom Vision Neue Klasse a SUV Vision X. Spojenie vytvorí z Rimac Technology veľkého dodávateľa pre automobilový priemysel.
Čítajte viac Porsche Taycan Turbo GT takmer vyprášilo v ‘zelenom pekle‘ Rimac NeveraMate Rimac na Facebooku uviedol, že táto dohoda má „mimoriadny význam – kvôli zložitosti a pokroku produktu, veľkosti dohodnutého objemu a dôvere, ktorú nám BMW dáva, ale aj pre mňa osobne“. Rimac už venoval veľkú časť svojho chorvátskeho kampusu výrobe batérií BMW. Má nedostatok miesta, a tak spoločnosť plánuje novú fabriku. Podľa šéfa firmy môže ísť o najväčšiu zákazku v histórii krajiny. BMW zas vo svojom oznámení zdôraznilo odbornosť spoločnosti Rimac vo výrobe akumulátorov, elektrických náprav a softvéru.