Carloss Tavares, šéf obrieho koncernu Stellantis, je známy pragmatik. Elektromobilitu síce nepopiera, ale rozhodne nemieni staviť budúcnosť spoločnosti len na elektrickú kartu. Nechal si zadné vrátka. Všetky pripravované elektromobily Stellantisu si totiž zachovajú možnosť integrácie spaľovacieho motora. Umožňujú to multienergetické platformy STLA Small pre malé autá, STLA Medium pre autá strenej veľkosti, STLA Large, pre veľké autá aj platforma STLA- Frame pre dodávky, off-roady či pikapy s rámovým podvozkom. Potvrdila to teraz finančná riaditeľka koncernu Natalie Knightová.
Čítajte viac Šéf Stellantisu: Elektromobilita nie je univerzálna, nebude fungovať všadeTvrdí, že hoci niektoré autá budú spočiatku uvedené na trh ako čisté elektromobily, napríklad Jeep Wagoneer S, neskôr, ak si to vyžiada trh, môžu dostať spaľovací, hybridný alebo plug-in hybridný pohon. Koncern za to vďačí práve stratégii multienergetických platforiem. Na rozdiel od takého Mercedesu-Benz, Fordu, Tesly alebo Renaultu, dokáže teda Stellantis reagovať na zmeny nálad trhu, bez strát. To mnohí súperi, ktorí stavili na elektrickú kartu, nedokážu. Mercedes-Benz EQS, Teslu S alebo Ford Mustang Mach-E na spaľovací pohon už neprerobíte. Vyvíjané boli výlučne ako batériové elektromobily.
Čítajte viac Batérie musia byť o polovicu ľahšie. Inak nedávajú elektromobily zmysel„V porovnaní s našimi konkurentmi je to pre nás skvelá príležitosť, že máme multienergetické platformy pre všetky naše produkty,“ hovorí Knightová. Podľa nej chce automobilka kráčať na hranici medzi poskytovaním toho, čo spotrebiteľ chce, a vyslaním jasného posolstva, že sa zaviazala k energetickej transformácii. Poukázala na to, že z 25 nových vozidiel, ktoré Stellantis uvedie na trh v tomto roku sa až 18 začne predávať najprv s elektrickým pohonom. „Naším cieľom je ukázať trhu, že vieme, kam sa veci hýbu, a že sme oddaní elektromobilom, ale na druhej strane mať flexibilitu tam, kde smeruje dopyt k spaľovacím motorom.“