Dve navzájom prepojené kabíny dodávok Citroën Relay, v Európe známych ako Jumper, sa teraz dajú kúpiť vo Veľkej Británii. Nejde pritom o úpravu, ktorá by mala slúžiť kdesi na letiskách alebo v podmienkach úzkych uličiek či tunelov, kde sa bežné autá nedokážu otočiť. Ako ste si iste všimli, zostava Jumperu Back tu Back nemá totiž žiaden priestor na náklad. A tak na prvý pohľad nedáva žiadnu logiku. Lenže Citroën vie, čo robí.
Čítajte viac Citroën C3 Aircross: Toto je ďalšia novinka z TrnavyPrepojené kabíny sú pripravené pre úpravcov úžitkových vozidiel v Británii, ktorí celé auto nepotrebujú. Napríklad pre firmy montujúce trojnápravové odťahové vozidlá, sanitky, mikrobusy alebo špeciálne obytné autá, ktoré sú v Británii extrémne populárne. Tým stačí samotná kabína s motorom, všetko ostatné dokončujú samy z vlastných alebo nakúpených komponentov.
Ak by im Citroën dodal kabínu aj so šasi a zadnou nápravou, tak by museli túto časť vozidla odstrániť a nahradiť novou. Takže ak si kúpia Jumper Back to Back, dostanú hneď dve kabíny s technikou a nemusia platiť za nič z toho, čo v skutočnosti nepotrebujú Zostava stojí 42 100 eur, čo je oveľa lacnejšie ako dve samostatné vozidlá aj so šasi. Samozrejme, Citroën by im mohol kabíny s motorom dodať aj samostatne, lenže s jednou nápravou by neboli schopné pohybu.
Čítajte viac Citroën Berlingo: Hurá, pod kapotu sa vracajú spaľovacie motory. Aj diesel!Ku klientovi by museli putovať po železnici alebo na návese nákladného vozidla. Takto sa ale do cieľa dostanú po vlastnej osi, čo opäť znižuje cenu, pretože zákazník nemusí platiť za dopravu. Je to jednoduché. Stačí v jednej kabíne zaistiť volant a zaradiť neutrál, a tá vpredu ju potiahne až do cieľa. Podobné zostavy sú možné aj zo sesterských modelov Fiat Ducato, Peugeot Boxer či Opel Movano.