To, čo najviac definuje automobilku zo Zuffenhausenu, je Porsche 911. Aj preto Porsche už viackrát zdôraznilo, že deväťstojedenástku udrží pri živote so spaľovacími motormi tak dlho, ako to len bude možné. Aj keby mala po roku 2035 tankovať výlučne syntetické palivá, ktoré už Porsche vyrába vo svojom závode v Čile. Porsche 911 je z toho istého dôvodu jediným modelom v portfóliu, ktorému sa zatiaľ vyhýbala elektrifikácia. To napriek tomu, že Porsche má už na svete čistý elektromobil aj viacero veľmi úspešných plug-in hybridov. Ikona sa ale stále spolieha na svoje 6-valcové boxery umiestnené za zadnou nápravou, a to bez pomoci elektromotorov. No zdá sa, že časy sa menia. Aj svätý grál Porsche bude musieť škrtať emisie CO2.
Čítajte viac Porsche Taycan Turbo GT: Toto je hardcore pre silné žalúdkyNapokon, už v roku 2019, keď súčasná generácia deväťstojedenástky (992) prichádzala na svet, sa Porsche zmienilo, že jej platforma umožňuje integráciu hybridného systému. A čoskoro sa s ním zoznámime. Presne 28. mája totiž Porsche predstaví prvú hybridnú verziu. Ako je ale pre Porsche typické, elektrický okruh využije skôr na zlepšenie dynamiky ako na úsporu paliva. Zákazníci by teda o emócie z brutálneho zrýchlenia prísť nemali. Potvrdzuje to aj čas 7 minút a 16,934 sekundy, za ktorý zvládol maskovaný prototyp hybridnej deväťstojedenástky obkrúžiť ikonický nemecký okruh Nürburgring.
Len pre predstavu – je to približne o sekundu lepší čas v porovnaní s doteraz najvýkonnejším Porsche 911 Turbo S s časom 7 minút a 17,3 sekundy a o 8,7 sekundy lepší čas v porovnaní s 911 Carrera S. A to Porsche použilo v podstate sériovú modifikáciu na cestných pneumatikách. Ako vidieť zo snímok, o lepšiu priľnavosť sa staral len aerodynamický bodykit, ktorý si však môžete dokúpiť. Bude teda hybridná verzia nakoniec vrcholom modelového radu? Detaily nie sú známe, ale testovací jazdec Jörg Bergmeister bol z výsledku nadšený. „Máme väčšiu priľnavosť, výrazne väčší výkon a spontánna odozva hybridu je veľkou výhodou.“ Frank Moser, ktorý je zodpovedný za modelový rad 911, ho doplnil s tým, že „tento inovatívny hybrid robí model 911 ešte dynamickejším“.
Čítajte viac Porsche Macan: Druhá generácia prichádza po 10 rokoch. Je elektrickáOkrem jázd na Nürburgringu testovalo Porsche hybridnú deväťstojedenástku aj v treskúcich mrazoch za polárnym kruhom či v úmorných horúčavách v Dubaji. A nielen hybridnú. Testovací program s troma miliónmi kilometrov zahŕňal totiž testy celej modernizovanej rady 992. Áno, tento rok ju čaká facelift. „Či už pri vysokom zaťažení hnacieho ústrojenstva v náročných podmienkach horských priesmykov, alebo v mestskom prostredí, nová 911 zvládla aj tie najťažšie výzvy s istotou,“ tvrdí Moser. Modernizovaná deväťstojedenástka je pritom len jednou zo štyroch noviniek Porsche pripravených pre tento rok. Čoskoro sa stretneme s novou Panamerou, aktualizovaným Taycanom, vrátane verzie Turbo GT, aj elektrickým Macanom.