Osud nástupcu Bugatti Chiron bol dlho neistý a najmä osud jeho brutálneho motora 8,0 W16 so štvoricou turbodúchadiel. Špekulovalo sa, že ak nový hyperšport vôbec príde, bude musieť kvôli emisiám použiť menší agregát, alebo že príde rovno v podobe čistého elektromobilu. Aj táto idea sa núkala po tom, čo Bugatti vytvorilo spoločný podnik s výrobcom elektrických superšportov Rimac. Lenže v Molsheime sa rozhodli tradíciu predsa len udržať. Nedávno sme sa dozvedeli, že nástupca Chironu nielenže príde a opäť dostane spaľovací motor, ale že si navyše zachová počet valcov. Teraz pridáva Bugatti ďalšie podrobnosti.
Čítajte viac Bugatti Chiron '57 One of One': Toto je pocta najkrajšiemu autu planétyAko vieme, novinka prejde na hybridný pohon. Kým o elektrickú sústavu s trojicou elektromotorov sa postará Rimac, spaľovaciu jednotku vyvinulo Bugatti s britským Cosworthom. Áno, tou istou spoločnosťou, ktorá postavila fascinujúci atmosférický 12-valec pre posledný analógový hyperšport GMA T.50 geniálneho konštruktéra Gordona Murraya. Takže neprekvapí, že aj nové spaľovacie srdce pre Bugatti sa vzdá turbodúchadiel. Zato v porovnaní s motorom v Chirone bude mať ešte väčší zdvihový objem. Takže tu máme agregát 8,3 V16, ktorý bude schopný točiť až 9 000 otáčok za minútu.
Keďže však pôjde o „klasický“ vidlicový motor a nie W16, ktorý mal v každom bloku poskladané valce v uhle 15 stupňov, takže išlo vlastne o dva vidlicové 8-valce so spoločným kľukovým hriadeľom, bude oveľa dlhší. Bugatti hovorí o dĺžke jedného metra, čo je asi o 30 cm viac. Svojho predchodcu s výkonom 1 500 a v niektorých špecifikáciách 1 600 koní tiež nedoženie. Samotná spaľovacia jednotka sa totiž postará „len“ asi o 1 000-koňové stádo. S trojicou elektromotorov, z toho pravdepodobne dvoma vpredu, bude ale celá sústava dávať 1 800 koní. Niektoré zdroje hovoria až o 2 000 koňoch, čo je dvojnásobok pôvodného Veyrona. No aj v porovnaní s Chironom bude novinka minimálne o 100 koní silnejšia.
Čítajte viac Bugatti Centurion: Toto je vízia najlepšieho SUV planéty. Ostane ale v zásuvke„Výkon, aký dosahuje náš nový motor V16, vám môže ponúknuť aj silne preplňovaný osemvalec, ale my sme chceli jednotku, ktorá bude emotívna. Musí pôsobiť výnimočne, pretože pokiaľ sa dá s niečím porovnávať, potom to už nie je Bugatti,“ zveril sa kolegom z magazínu Autocaru Mater Rimac, šéf automobilky Bugatti-Rimac. Fascinujúce sú aj ďalšie údaje. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má trvať dve sekundy, na dvojnásobok pod päť sekúnd, na trojnásobok do 10 sekúnd, no a hranicu 400 km/h vraj pokorí nástupca Chironu za menej ako 25 sekúnd. Maximálna rýchlosť bude obmedzená na 445 km/h. To všetko by mal nový hyperšport zvládnuť v kombinácii s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Je síce pravdou, že konkurenčný Koenigsegg Regera dokázal už vlani zrýchliť z 0 na 400 km/h za 20,68 sekundy, ale ide o auto, ktoré vzniká v jednotkách kusov, kým z nového Bugatti vyrobia 250 exemplárov a spoja dynamiku s komfortom tak, ako to vedia len v Molsheime. Hoci je plánovaná produkcia len polovičná v porovnaní s Veyronom a Chironom, z ktorých vyrobili po 500 kusov, stále bude možné novinku považovať za sériové auto. A bude poriadne drahé. Veyron začal v roku 2005 na vtedy astronomickej sume milión eur, Chiron ju zvýšil v roku 2016 na 2,5 milióna eur, no a za novinku si plánuje Bugatti účtovať v základe 3,6 milióna eur. Predpokladá sa pritom, že väčšina produkcie je už i tak rezervovaná.