Nie je to tak dávno, čo sa Mercedes-Benz nadchýnal úspešným predajom luxusných elektromobilov EQS, EQS SUV, EQE či EQE SUV. Stačili však škrty nemeckej vlády do dotácií na podporu predaja elektrických áut a odbyt drahých batériových limuzín či SUV začal stagnovať, prípadne padať nadol. Podobný trend je ale v celej Európe. Jednoducho, trh nerastie tak rýchlo, ako si experti z automobilovej brandže predstavovali. Svoje elektrické plány tak do budúcna škrtia aj takí veľkí hráči ako Ford, Renault či Volkswagen. Teraz prichádza zaujímavá správa zo Stuttgartu. Informujú o tom weby Automobilwoche a Handelsblath.
Čítajte viac Mercedes-Benz G580 with EQ Technology: Má tri tony a točí sa na miesteMercedes-Benz sa rozhodol zastaviť vývoj novej elektrickej architektúry MB.AE Large pre luxusné elektromobily. Tie mali prísť v roku 2028 a definitívne vystriedať súčasnú triedu S, GLS, GLE či GLE Coupé so spaľovacími motormi a tiež súčasné elektrické modely GLE EQE a EQS vrátane ich SUV derivátov. Jednoducho, automobilka chcela od tohto roku predstavovať vo vyššom segmente len elektromobily. Lenže predajné výsledky ju donútili ku škrtom. Na tomto kroku chce Mercedes-Benz ušetriť štyri až šesť miliárd eur. Neznamená to ale, že od elektromobilov dáva ruky preč.
Čítajte viac Mercedes-Benz EQS mohol mať dva valce. Experiment nakoniec neprešielPlány na menšie elektromobily na novej platforme MMA pre kompakty CLA, CLA Shooting Brake, GLA a GLB sa nemenia. V hre ostáva aj platforma MB.EA Medium pre budúcu triedu EQE či EQC. Luxusné elektromobily vyrieši inováciou súčasnej platformy EVA2, ktorú používa EQS. Tú upraví tak, aby priniesla 800 V architektúru, ktorá nahradí súčasnú 400 V, väčšiu batériu a tiež nové elektromotory s ešte vyššou účinnosťou. Podľa Handelsblattu je rozhodnutie zrušiť plány na platformu MB.EA Large súčasťou širšieho preskupenia budúcich vývojových aktivít Mercedesu-Benz.
Čítajte viac Mercedes-Benz EQS: Hviezda na kapote a dojazd až 800 km. Stuttgart opravujeAutomobilka nedávno odložila svoj cieľ dosiahnuť v rokoch 2025 až 2030 50-percentný predajný podiel nabíjateľných áut, teda elektromobilov a plug-in hybridov. Taktiež sa vrátila k plánom predávať elektromobily len na trhoch, kde to podmienky umožňujú. A naopak, na iných trhoch zachovať predaj áut so spaľovacími motormi aj po roku 2030. Takže je takmer isté, že okrem elektrického nástupcu EQS na vynovenej platforme EVA.2 dostane šancu na dlhší život aj klasická trieda S či E so spaľovacími agregátmi, pravdepodobne s plug-in hybridnou podporou. Aj Stuttgart teda začína kráčať pragmatickejšou cestou, podobne ako BMW.