Vlani Renault rozdelil svoje aktivity do dvoch divízií. Tá pre budúcnosť sa volá Ampere a na starosti má elektromobily. Druhou je divízia Horse, ktorá združuje všetky závody produkujúce spaľovacie motory či prevodovky. A keďže Renault už v spaľovacích agregátoch nevidí dlhodobú budúcnosť, aspoň nie v Európe, je Horse spoločným podnikom s čínskym Geely. Očakáva sa, že len motorárne Renaultu vyprodukujú ročne 3,2 milióna spaľovacích motorov a spolu so závodmi Geely dokonca päť miliónov. Okrem dodávok spaľovacích motorov pre aliančný Renault, Daciu, Nissan a Mitsubishi, či pre čínske značky pod gigantom Geely, je divízia Horse pripravená ponúkať agregáty aj tretím stranám.
Čítajte viac Horse: Je nová divízia spaľovacích motorov Renautu ‘trójskym koňom‘ čínskeho Geely?A teraz tu máme správu o prvej veľkej „externej“ zákazke. Horse bude dodávať dvojlitrové diesle pre úžitkové vozidlá značky Habas. Habas je turecký konglomerát založený v roku 1956 so zameraním na výrobu priemyselných a medicínskych plynov, výrobu ocele, výrobu energie, ťažkých strojov, motocyklov, stavbu lodí a bankovníctvo. Do sveta výrobcov vozidiel vstúpil len minulý rok s radom elektrických a dieselových mestských autobusov, mikrobusov a nákladných áut. Získal tiež bývalý výrobný turecký závod Hondy v Gebze so zámerom vyrábať osobné autá. Honda tam ukončila výrobu v roku 2021.
Čítajte viac Weichai Power: Nafta na odpis? Naopak. Čína predstavila najúspornejší diesel svetaMotory Renault budú použité v nových ľahkých úžitkových vozidlách Habas, ktoré sa budú produkovať v Manise vo východnom Turecku. Spĺňať majú najnovšie emisné normy Euro 6d. Renault pritom nie je v Turecku žiadnym nováčikom. V tejto krajine má výrobný závod v Burse, kde montuje motory Renault a Nissan, ako aj prevodovky a ďalšie komponenty. Aj tento závod už patrí pod Horse. O novú divíziu spaľovacích motorov prejavila vlani záujem aj saudská národná energetická agentúra Armaco, ktorá v marci podpísala dohodu o zámere stať sa akcionárom v spoločnom podniku Renaultu a Geely. Predpokladá sa, že ešte v roku 2040 bude mať 50 % všetkých nových áut spaľovací motor.