Nemecká prémiová trojka – Mercedes-Benz, BMW a Audi – používajú asi tú najvyspelejšiu svetelnú techniku. Zvlášť svetlá Digital Light od stuttgartskej automobilky, ktoré obsahujú 2,6 milióna pixelov, patria na absolútnu špičku. V podstate ide o čierno-biele projektory s vysokým rozlíšením, ktoré dokážu nielen dokonale regulovať svetelný tok, ale na cestu, tam kde to dovoľuje legislatíva, premietať na krajnice chýbajúce vodorovné značenie, priechod pre chodcov či symboly navigácie. Teraz sa ale Rusi pochválili, že ich nové reflektory v nedávno modernizovanej ruskej limuzíne Aurus Senat, v ktorej jazdí aj ruský prezident Vladimir Putin, sú ešte lepšie. Hoci o tom pochybujeme, je pravdou, že jedna vychytávka sa Rusom predsa len podarila.
Okrem matrixovej technológie sú v nich integrované obrysové aj smerové svetlá. Tie majú duálnu funkciu, takže keď odbočujete, obrysové svetlá sa zmenia na smerové, a naopak. Na tom by tiež nebolo nič extra zvláštne, ale jeden rozdiel tu je. Kým pri Mercedesoch-Benz alebo Audi používa tento dvojfunkcionálny svetlovod jeden okruh a jednu riadiacu jednotku, pri Auruse Senat sú tu dva. Výhoda spočíva v tom, že ak zlyhá napríklad obrysové svetlo, plne funkčné ostane to smerové. A platí to aj v opačnom prípade. Rusom sa tak podarilo odstrániť riziko zlyhania oboch funkcií naraz, čo je pri nemeckých modeloch neodvratné. Riešenie vyvinul ruský inštitút FSUE NAMI a tvrdí, že tým neporušuje patent firmy Hella.
Čítajte viac Putin už dostal modernizovaný Aurus. Ukázal ho na inaugurácii