Už aj Volkswagen opúšťa čisto elektrickú stratégiu. Dôvody ani netají

Vedenie koncernu Volkswagen už nevidí budúcnosť len ako čisto elektrickú. Podľa jeho predstaviteľov sa treba viac zamerať na plug-in hybridy.

22.05.2024 16:00
Volkswagen-ID.7-2024-1280-24 Foto:
Volkswagen už svoju budúcnosť nevidí ako čisto elektrickú.
debata (92)

V Európe prechod k elektromobilite najviac podporoval Volkswagen, najmä jeho bývalý šéf Herbert Diess nekriticky obdivoval Elona Muska, s ktorým sa spolu fotografoval, vozili sa v autách a ešte v roku 2021 o ňom písal, aký je to skvelý a geniálny človek. Taktiež sa netajil ambíciou, že Volkswagen premení na európsku Teslu. A tejto vízii obetoval aj niektoré kľúčové modely nemeckej značky, pretože bol hlboko presvedčený, že klienti si miesto nich budú kupovať elektromobily. Svoje dni majú spočítané aj modely ako Golf alebo Passat.

Volkswagen za posledné roky investoval stovky miliárd do prestavby fabrík na výrobu elektromobilov a budovania nových, do baterkární a dokonca aj do ložísk nerastných surovín. A predstavoval jeden elektromobil za druhým. Aktuálne má v ponuke čisté elektromobily ID.3. ID.4., ID.5, ID.7 a ID.Buzz v rôznych karosárskych verziách, ibaže dopyt po nich výrazne zaostáva za očakávaniami. Slepá viera v elektromobily a ich presadzovanie napriek astronomickým stratám napokon stáli Herberta Diessa miesto. Šéfovi koncernu v júli 2022 zlomila väz nielen elektromobilita, ale aj spory s odbormi a chronické problémy so softvérom. Nahradil ho Oliver Blume z Porsche, ktorý na elektromobily nepozerá až tak nekriticky.

F150 Ligtning Čítajte viac Šéf Fordu: Stavili sme na elektroautá a bola to chyba. Už nechcem ďalšie hlúpe vízie

Zatiaľ čo pred tromi rokmi bývalý šéf Volkswagenu sebavedomo vyhlasoval, že „boj je skončený a elektromobily vyhrali“ a tvrdil, že iná alternatíva než elektrická pre Európu neexistuje, dnes jeho nástupca hovorí oveľa pokornejšie o zmene stratégie, pričom koncern by sa mal prestať tak úzko zameriavať na elektromobily a predĺži výrobu spaľovacích motorov.

Jednoznačne to potvrdil aj šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer. Podľa neho je aktuálne rozšírenie portfólia plug-in hybridných vozidiel jednou z hlavných priorít značky Volkswagen, pretože zákazníci „tento typ vozidiel chcú rovnako v Európe, ako aj v Číne“.

A slabnúci dopyt po elektromobiloch nie je len problém Volkswagenu, ale prakticky všetkých značiek, ktoré investujú do elektromobilov. Napríklad Ford v tomto roku na elektrických autách prerobí približne 5 až 5,5 miliardy dolárov a jeho šéf Jim Farley vyhlásil, ž „stávka na elektromobily bola chybou“ a už nechce žiadne ďalšie podobné „hlúpe“ vízie. Ford bude do budúcna pracovať len na projektoch, pri ktorých je veľmi pravdepodobná skorá návratnosť. Mercedes len pred pár dňami oznámil, že ruší vývoj novej platformy pre luxusné elektromobily a plánuje dať dlhší život spaľovacím motorom.

Mercedes-Benz - EQS Čítajte viac Mercedes ‘zarezal ‘ vývoj platformy pre luxusné elektromobily. Trieda S na benzín prežije!

Šéf Stellantisu Carlos Tavares v polovici apríla vyhlásil, že elektromobilita bude v blízkej budúcnosti fungovať nanajvýš v Európe a v Severnej Amerike a doplnil, že elektromobilita rozhodne nie je jediným univerzálnym riešením do budúcna. „Mali by sme sa vzdialiť od dogmatického myslenia, kde jeden rozmer vyhovuje všetkým,“ povedal Tavares počas akcie Freedom of Mobility Forum, cituje ho server Autonews.com.

© Autorské práva vyhradené

92 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #elektromobilita #elektormobily #pokles záujmu o elektromobily
Články podľa značiek