Aby sa európske automobilky ubránili čínskej konkurencii, potrebujú vyvinúť lacné elektromobily. Pomôcť by mohlo zdieľanie komponentov a platforiem naprieč koncernami. Presne to mal na mysli šéf Renaultu Luca de Meo, keď vlani oznámil, že pre projekt elektrického Twinga, ktoré by malo cenou podliezť hranicu 20 000 eur, hľadá veľkého partnera. Vo februári na autosalóne v Ženeve zas potvrdil, že o spolupráci rokuje s Volkswagenom, ktorý by na rovnakej platforme vyvinul vlastný model, pravdepodobne ID.1, či jeho deriváty s logami Seat alebo Škoda.
Čítajte viac Renault Twingo: Twingo bolo bingo! Má už 30 rokovNedištancoval sa ani šéf Volkswagenu Thomas Schäfer, ktorý povedal, že je otvorený spolupráci. Ako sa však práve dozvedáme, sľubné rokovania stroskotali. Anonymný zdroj pre web Europe Autonews uviedol, že ani po mesiacoch rokovaní „ sa nepodarilo nájsť dohodu“. Iný zdroj uviedol, že k dohode už chýbalo len málo a že od rokovaní odstúpili nakoniec Nemci s tým, že si lacný elektromobil vyvinú vo vlastnej réžii. Pre Renault to nie je žiadna tragédi ale meo netají sklamanie. „Chcel som ukázať, že európsky priemysel dokáže spolupracovať ako tím, takže si myslím, že je to stratená príležitosť, ale môžu existovať aj iní,“ povedal de Meo. Luca de Meo sa už vo februári vyjadril, že ak sa mu nepodarí získať Volkswagen, otvorený je iným partnerstvám.
„Som otvorený každému, kto chce skočiť do tohto projektu. Mám výrobnú kapacitu. Mám platformu. Viem, ako to urobiť,“ povedal. Nezatracuje však ani situáciu, že partnera nenájde. „Nemáme čas, takže to nebudeme odkladať,“ povedal de Meo s tým, že vo vývoji bude automobilka pokračovať aj sama. Rozhodnutie Volkswagenu je prekvapivé, pretože už dnes nemecký koncern zaostáva v pretekoch o uvedenie malých elektromobilov v cene áut so spaľovacím motorom. Nielen za Renaultom, ale aj za koncernom Stellantis, ktorý plánuje celú plejádu malých elektrických áut.
Čítajte viac Renault Twingo: Toto má byť odpoveď na lacné čínske elektromobily