Začiatkom mája sme písali o tom, že Elon Musk robí čoraz radikálnejšie a nevypočítateľné rozhodnutia. Hovorí sa, že za tým môžu byť drogy a Musk užívanie ketamínu nepoprel. A o čo vlastne išlo? Šéf Tesly krátko po sebe vyhodil kompletný marketingový tím len dva mesiace po tom, ako vznikol, pretože jeho nápady sa mu nepáčili. Vzápätí vyhodil aj celý 500-členný tím Supercharger, budujúci sieť rýchlonabíjačiek Tesly.
A to bol oveľa vážnejší a nebezpečnejší krok, pretože momentálne Tesla dokončuje jednu etapu budovania nabíjacej siete a rozhodovalo sa o tom, ako bude zo strategického hľadiska postupovať ďalej. Teraz však rozhodnúť nemá kto, Tesla všetkých odborníkov na nabíjanie jednoducho vyhodila.
Viac sme o celej záležitosti písali v tomto článku:

Momentálne agentúra Reuters priniesla ďalšie informácie, vysvetľujúce tento Muskov nepochopiteľný krok. Informácie má od štyroch zamestnancov, ktorí pracovali v tíme Supercharger. Podľa nich ich šéfka Rebecca Tinucciová išla na stretnutie s Muskom, kde mali prediskutovať budovanie nabíjacej siete s tým, že počet členov „nabíjacieho tímu“ bude zredukovaný o cca 15 až 20 percent. Rozhovor sa mal týkať nových plánov na jej masívne rozšírenie.
Muskovi sa však podľa slov bývalých zamestnancov prezentácia Tinucciovej vôbec nepáčila a vyhlásil, že v rámci úsporných opatrení (aj Tesle klesá v posledných mesiacoch odbyt, pozn. redakcie) treba prepustiť oveľa viac ľudí a šetriť. S tým Tinucciová nesúhlasila, pretože výraznejšie personálne škrty by ohrozili fungovanie celého tímu. Na to Musk vraj zareagoval nekompromisne a vyhlásil, že teda skončí celý 500-členný tím.

A to ešte nie je všetko. Úlohy prešli na iný, už zaneprázdnený tím. Výstavbu nových nabíjačiek následne pridelil aj bez toho vyťaženej skupine, starajúcej sa o energetiku, ktorá je zameraná na predaj solárnych panelov a domácich úložísk energie. Zároveň bolo rozširovanie budovania nabíjacej siete výrazne obmedzené, niektoré externé spolupracujúce spoločnosti dokonca dostali dopisy, v ktorých ich Tesla žiada o zastavenie budovania superchargerov.
Musk síce oznámil, že budovanie siete bude pokračovať, no zverejnil na tento účel alokovanú sumu, z ktorej nepriamo vyplýva, že budovanie rýchlonabíjacej siete sa spomalí o 50 až 75 percent. Ako to bude ďalej so Superchargermi a čím Musk „prekvapí“ v najbližšej dobe, si v súčasnosti netrúfa predpovedať nikto.