

Spočiatku to vyzeralo tak, že nová generácia Mini presedlá výhradne na elektrický pohon. Napokon, Mini predstavilo ako prvé práve elektrické verzie E a SE. Až s odstupom času sa ukázali benzínové Mini C a S . To slabšie dostalo 3-valec 1,5 TwinPower Turbo (135 kW) a výkonnejšie 4-valec 2,0 TwinPower Turbo (150 kW). Stále však nie sme na konci, pretože na vrchol sa chystá ostrá verzia John Cooper Works. Tá sa síce svetu predstaví až na jeseň, ale ešte predtým absolvuje predpremiéru na kultovom nemeckom okruhu Nürburgring počas 24-hodinových pretekov. A nebudete len ozdobou. Zapojí sa priamo do zápolenia.
Jedno vozidlo so štartovým číslom #317 bude do pretekov prihlásené súkromným tímom Bulldog Racing z Nürburgu v triede SP 3T. Druhým štartujúcim bude čierne Mini John Cooper Works #474 s manuálnou prevodovkou, ktoré sa už vlani na 24-hodinových pretekoch na Nürburgringu umiestnilo na stupňoch víťazov v tvrdej konkurencii triedy VT-2. Prvé snímky zamaskovaného prototypu s červeno-čiernou kamuflážou, ktorej dizajn navrhli štylisti z Mini Design Teamu, naznačujú závodnú špecifikáciu. Vidieť totiž ochranný rám kabíny či hladké pneumatiky. Na trati jedného z naj náročnejších okruhov, prezývaného tiež „zelené peklo“, uvidíme Mini JCW 1. a 2. júna.

Očakáva sa, že sériové Mini JCW bude poháňať silnejšia verzia motora 2,0 TwinPower Turbo s výkonom minimálne 170 kW. Typujeme však, že to bude výrazne viac, aby sa mohlo Mini rovnať s Golfom GTI či Hyundaiom i30 N. Mimochodom, nové benzínové Mini nie je také nové, ako by sa mohlo podľa prednej masky či trojuholníkových zadných svetiel zdať. Na rozdiel od elektrických Mini E a SE ide skôr o hĺbkovú revíziu a modernizáciu predchádzajúcej generácie. Dá sa to ľahko rozpoznať podľa zachovania tradičných kľučiek dverí, namiesto výsuvných a vďaka kapote, ktorá je integrovaná s blatníkmi. To je však v podstate dobrá správa.
