Bentley nahradí motor W12 hybridným 8-valcom. Má byť najsilnejším v histórii

Aj Bentley škrtí emisie. S monštruóznymi 12-valcami definitívne končí. Stačiť mu bude musieť osem. O výkon sa však báť nemáme. Naopak, elektrifikácia prinesie až 750 koní - najviac v histórii.

22.05.2024 14:00
Bentley - nový motor V8 PHEV 2024 Foto:
Nový 8-valec má za pomoci elektromotora dodávať 750koní, čo je 551 kW. S ľahkosťou tak nahradí pôvodný 12-valec.
debata (1)

Bentley skoncoval so svojím legendárnym motorom 6,75 V8, ktorý poháňal luxusné modely z Crewe neuveriteľných šesť dekád, už v roku 2020. A teraz prišiel ďalší smutný okamžik. Končí totiž aj ďalší ikonický motor – monštruózny 12-valec 6,0 W12. Ten sa objavil po prvýkrát pod kapotou pred dvom desaťročiami. Rozlúčku mu vystrojil vskutku veľkolepú, pretože poslednými modelmi s touto fascinujúcou technikou sú limitované kupé a kabriolet Batur. Žiadny ďalší 12-valcový Bentley však už nevznikne. Dôvodom sú, ako iste tušíte, emisie. Spaľovacích motorov sa však tak ľahko Bentley vzdať nemieni. Aj preto predstavuje nástupcu aristokratického 12-valca, hoci s menším objemom.

Bentley Batur Cabrio - 2024 Čítajte viac Bentley Batur: Toto je posledný kabriolet s motorom W12

Bude mať podobu 8-valca, ktorému pomôže rozsiahla plug-in hybridná elektrifikácia. Preto sa nemáme báť straty výkonu. Naopak, Bentley tvrdí, že výkonom 750 koní alebo, ak chcete, 551 kW, bude novinka najsilnejším motorom v histórii značky. O desať koní (7 kW) prekoná aj poslednú iteráciu motora 6,0 W12 v kupé Batur. V porovnaní s 12-valcami v starších modeloch Flying Spur, Continental GT či Bentayga, je to nárast až o 91 koní (67 kW). Zároveň má byť novinka výrazne úspornejšia. Veď batéria umožniť elektrický dojazd 80 km. Po prvýkrát sa nový agregát predstaví v modernizovanom Continentale a limuzíne Flying Spur popri klasickom 8-valci a plug-in hybridnom 6-valci.

Bentley - nový motor V8 PHEV 2024
Bentley - nový motor V8 PHEV 2024
+2Bentley - nový motor V8 PHEV 2024

Nie je vylúčené, že technologicky bude plug-in hybridný 8-valec v mnohom ťažiť z motora, 4,0 V8 Bi-turbo, ktorý sa len nedávno predstavil v Lamborghini Urus SE. Tam dáva spolu s elektromotorom v 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovke dokonca až 800 koní, teda 588 kW a krútiaci moment 950 Nm. Bolo by logické zdieľať koncernovú technológiu, i keď nepochybujeme, že Bentley si naladí plug-in hybridnú sústavu podľa vlastných predstáv, skôr v komfortnom duchu. Predpokladáme, že nepoužije ani dvojspojkovú prevodovku, ktorá aristokratickému charakteru Bentleyov nesvedčí. Lepší by bol zamatovo radiaci automat s hydrodynamickým meničom.

Bentley Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner - 2020 Čítajte viac Bentley: Ikonické srdce 6,75 V8 je po smrti. Žiadne ďalšie nevznikne

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Bentley #plug-in hybrid
Články podľa značiek