
Je to tak, vodíkový koncept N Vision 74 spred dvoch rokov neostane solitérnym laboratóriom nových technológií. Najnovšie správy z Kórey totiž tvrdia, že v roku 2026 sa dočkáme jeho sériovej podoby. Vzniknúť má 200 limitovaných exemplárov. Testy prototypov by sa mali začať v auguste. Pôjde teda o prvý skutočný superšport automobilky Hyundai. No aby zapadol do bezemisnej éry, tankovať bude vodík.
Vodíkové auto z Dubaja – luxus za 400-tisíc s tvarom atléta aj kvapky vody
Finálna verzia s názvom Hyundai N74 by si mala zachovať hranatý retrodizajn konceptu, ktorý bol inšpirovaný pôvodnou štúdiou Hyundai Pony Coupé z roku 1974. Vtedy ho pre mladého kórejského výrobcu navrhol slávny taliansky dizajnér Giorgetto Giugiaro. Zachované by mali byť dokonca aj krídlové dvere a základná koncepcia pohonu so zadným náhonom.

Pripomeňme, že Vision N 74 bol vybavený hybridno-vodíkovou sústavou. Kombinoval dva zadné elektromotory, napájané z 800 V batérie s kapacitou 62,4 kWh a zároveň palivových článkov, ktoré čerpali vodík z nádrží s kapacitou 4,2 kg. Koncept disponoval výkonom 500 kW, ale sériový model má zamieriť výkonom ešte vyššie. Odhaduje sa až 570 kW, čo je viac ako výkon Ferrari Roma alebo Lamborghini Huracán so spaľovacími motormi.
Vývojové oddelenie Hyundaiu v Namyangu si preto dalo za cieľ, aby N74 prekonalo svojich benzínových rivalov stanovením nového rekordu na kultovom okruhu Nürburgring. Veľkým nadšencom vodíkovej technológie je sám prezident spoločnosti Chung Eui-sun. „Hovorí sa, že je ťažké spopularizovať vodík, ale niekto to musí urobiť. A ak to neurobíme my, môže nám to niekto vziať. Takže to plánujeme spraviť s pocitom povinnosti.“
