Samozrejme, čínsky automobilový priemysel je ešte len na začiatku svojich plánov obsadiť európsky trh. No už teraz to neprebieha tak, ako si niektorí čínski výrobcovia predstavovali. Najúspešnejšou značkou je z tohto pohľadu MG, ktoré predalo v Európe za prvý kvartál 58 524 áut. Čínskou dvojkou v Európe je BYD, ale s obrovským odstupom, keď sa mu podarilo nájsť 7 602 zákazníkov. Predaje ostatných čínskych značiek sa rátajú skôr v stovkách ako tisícoch kusov. Dôvodom je, že ceny čínskych áut nie sú po úpravách, ktoré im zabezpečia európsku homologizáciu, a nákladoch spojených s prepravou, výrazne lacnejšie ako overené produkty japonských, kórejských či európskych producentov.
Čítajte viac Čínsky útok na Európu začal. Tisíce elektroáut značky BYD dorazili do NemeckaJednoducho, čínske značky zatiaľ európskych zákazníkov veľmi nepresvedčili. To so sebou prináša aj problémy. Tie najväčšie má ambiciózny BYD. Hoci sa mu podarilo vlani poraziť Teslu ako najväčšieho výrobcu nabíjateľných áut, v Európe to BYD-u poriadne viazne. Najmä po tom, čo Nemecko, najväčší európsky automobilový trh, prakticky zo dňa na deň zastavilo dotácie na nákup elektromobilov a plug-in hybridov. O to horšie, že vlastnými loďami už BYD doviezol do európskych prístavov tisíce nových áut. Ako však informuje nemecký Focus, tie teraz stoja na odstavných plochách a nerobí im to príliš dobre. Podľa „zasvätených“ majú dovezené autá kvôli vlhkému a slanému vzduchu problémy s plesňami.
Čítajte viac Čínsky BYD má prvú megaloď na autá. ‘Prieskumník‘ už pláva do EurópyBYD to ani celkom netají. Pre Handelsblatt automobilka priznala, že vlani v decembri bola "malá séria vozidiel kontaminovaná plesňami“. Podľa BYD-u bol tento problém vyriešený profesionálnym čisteným pomocou ozónu. „Táto inovatívna technológia zavádza do interiéru vozidla plynný ozón, aby sa eliminovali spóry plesní a dezinfikovalo sa vozidlo,“ informoval BYD. Novododaných áut sa to vraj týkať už nemá. Napriek tomu Focus radí, aby zákazníci, pokiaľ sa rozhodnú pre kúpu áut tejto značky, boli ostražití. Pozor si majú dávať nielen na plesne, ale aj na hrdzu alebo oxidáciu hliníka a horčíka, ktoré sa v elektromobiloch vyskytuje hojne. A tiež by mali dbať na kondíciu batérie, ktorej nerobí dobre dlhodobé státie bez nabíjania.
Čítajte viac BYD Seal: Tento Číňan dá zabrať aj Tesle. Nízku cenu však nečakajteEurópske predaje čínskych áut za prvý štvrťrok 2024
Značka | Počet registrácií |
---|---|
MG | 58 524 |
BYD | 7 602 |
DR Automobile | 5 922 |
Lynk & Co | 1 711 |
GWM | 1 121 |
Xpeng | 1 036 |
Zeekr | 466 |
Nio | 401 |
Maxus | 338 |
Omoda | 330 |
EMC | 313 |
Sportequipe | 301 |
DFSK (Dongfeng Sokon Automobile) | 282 |
Ayways | 192 |
Beijing | 165 |
Jump engine | 152 |
Hongqi | 112 |
Geely | 93 |
Jac | 88 |
Forthing | 66 |