Čínske autá vraj plesnivejú v európskych prístavoch. Doslova

Odbyt čínskych áut v Európe zďaleka nezodpovedá plánovanej čínskej ofenzíve. Ich podiel na trhu je mizivý. Popálila sa najmä automobilka BYD, ktorá už na starý kontinent doviezla vlastnými loďami tisíce áut. Tie však stoja v prístavoch. Nerobí im to vraj dobre.

28.05.2024 16:00
BYD Explorer No 1 - obria loď na prepravu áut Foto:
Čínska automobilka BYD precenila svoje ambície. Do Európy doviezla tisíce áut, pre ktoré nemá zákazníkov. Teraz stoja v prístavoch.
debata (9)

Samozrejme, čínsky automobilový priemysel je ešte len na začiatku svojich plánov obsadiť európsky trh. No už teraz to neprebieha tak, ako si niektorí čínski výrobcovia predstavovali. Najúspešnejšou značkou je z tohto pohľadu MG, ktoré predalo v Európe za prvý kvartál 58 524 áut. Čínskou dvojkou v Európe je BYD, ale s obrovským odstupom, keď sa mu podarilo nájsť 7 602 zákazníkov. Predaje ostatných čínskych značiek sa rátajú skôr v stovkách ako tisícoch kusov. Dôvodom je, že ceny čínskych áut nie sú po úpravách, ktoré im zabezpečia európsku homologizáciu, a nákladoch spojených s prepravou, výrazne lacnejšie ako overené produkty japonských, kórejských či európskych producentov.

byd ship Čítajte viac Čínsky útok na Európu začal. Tisíce elektroáut značky BYD dorazili do Nemecka

Jednoducho, čínske značky zatiaľ európskych zákazníkov veľmi nepresvedčili. To so sebou prináša aj problémy. Tie najväčšie má ambiciózny BYD. Hoci sa mu podarilo vlani poraziť Teslu ako najväčšieho výrobcu nabíjateľných áut, v Európe to BYD-u poriadne viazne. Najmä po tom, čo Nemecko, najväčší európsky automobilový trh, prakticky zo dňa na deň zastavilo dotácie na nákup elektromobilov a plug-in hybridov. O to horšie, že vlastnými loďami už BYD doviezol do európskych prístavov tisíce nových áut. Ako však informuje nemecký Focus, tie teraz stoja na odstavných plochách a nerobí im to príliš dobre. Podľa „zasvätených“ majú dovezené autá kvôli vlhkému a slanému vzduchu problémy s plesňami.

BYD Explorer No 1 - obria loď na prepravu áut Čítajte viac Čínsky BYD má prvú megaloď na autá. ‘Prieskumník‘ už pláva do Európy

BYD to ani celkom netají. Pre Handelsblatt automobilka priznala, že vlani v decembri bola "malá séria vozidiel kontaminovaná plesňami“. Podľa BYD-u bol tento problém vyriešený profesionálnym čisteným pomocou ozónu. „Táto inovatívna technológia zavádza do interiéru vozidla plynný ozón, aby sa eliminovali spóry plesní a dezinfikovalo sa vozidlo,“ informoval BYD. Novododaných áut sa to vraj týkať už nemá. Napriek tomu Focus radí, aby zákazníci, pokiaľ sa rozhodnú pre kúpu áut tejto značky, boli ostražití. Pozor si majú dávať nielen na plesne, ale aj na hrdzu alebo oxidáciu hliníka a horčíka, ktoré sa v elektromobiloch vyskytuje hojne. A tiež by mali dbať na kondíciu batérie, ktorej nerobí dobre dlhodobé státie bez nabíjania.

BYD Seal - 2023 Čítajte viac BYD Seal: Tento Číňan dá zabrať aj Tesle. Nízku cenu však nečakajte

Európske predaje čínskych áut za prvý štvrťrok 2024

Značka Počet registrácií
MG 58 524
BYD 7 602
DR Automobile 5 922
Lynk & Co 1 711
GWM 1 121
Xpeng 1 036
Zeekr 466
Nio 401
Maxus 338
Omoda 330
EMC 313
Sportequipe 301
DFSK (Dongfeng Sokon Automobile) 282
Ayways 192
Beijing 165
Jump engine 152
Hongqi 112
Geely 93
Jac 88
Forthing 66
DENZA-3 Čítajte viac Mercedes-Benz a čínsky BYD už testujú 'spoločné' luxusné auto

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 9 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #plesne #BYD #korózia
Články podľa značiek