Lacné elektrické vozidlá z Číny sa čoraz intenzívnejšie „tlačia“ do Európy a európske automobilky sú z tejto ich iniciatívy čoraz viac nervóznejšie. Cenovo totiž čínskym modelom zatiaľ nedokážu konkurovať. Posledné vyhlásenia automobilky BYD, ktorá je spolu s Teslou najväčším exportérom elektromobilov na svete, im na kľude rozhodne nepridajú.
Čínsky výrobca totiž oznámil, že plánuje už v budúcom roku začať predávať v Európe svoj hatchback Seagull, ktorého cena aj po úpravách, zameraných na to, aby vyhovoval európskym bezpečnostným štandardom, zostane pod hranicou 20-tisíc eur – a to bude mať vo výbave aj také veci, ako tempomat, alebo bezdrôtové nabíjanie smartfónov, čo v kategórii najlacnejších elektromobilov určite nie je zvykom.
To by znamenalo, že čínsky Seagull s rezervou dokáže „podliezť“ ceny najlacnejších elektromobilov automobiliek ako Stellantis, Renault alebo Volkswagen, ktoré ešte ani nie sú v predaji a je pomerne otázne, kedy sa do neho naozaj dostanú. Seagull je na rozdiel od nich modelom, ktorý sa už predáva a napríklad v Mexiku, kde je dostupný ako Dolphin Mini, jeho cena v prepočte začína na hranici 18-tisíc eur. A reakcie naň sú zatiaľ prevažne pozitívne.

Vedenie spoločnosti BYD však naznačilo, že nízka cena predsa len bude musieť byť niečím vyvážená, pravdepodobne to bude absencia niektorých elektronických asistentov, čo zrejme povedie k tomu, že Seagull dostane v bezpečnostných testoch Euro NCAP slabšie hodnotenie, na päť hviezdičiek určite nedosiahne.
Európania momentálne v reakcii na blížiaci sa príchod lacných čínskych elektromobilov na trh EÚ zvažujú zavedenie ciel, Američania už tento krok oficiálne oznámili, clá by mali byť vo výške 100 percent. BYD však z tohto opatrenia nie je nervózny, pretože už v tomto čase stavia fabriku v susednom Maďarsku a zvažuje výstavbu ďalšej.