Fio bankaFio banka

Američania sa čínskych áut neboja, aj keď ich vláda nimi straší

Starší Američania čínske autá odmietajú aj kvôli politike, mladší s nimi problém nemajú.

03.06.2024 14:00
BYD na IAA Mobility - 2023 Foto:
Mladší Američania problém s čínskymi autami nemajú. (ilustračné foto)
debata (3)

Približne v polovici marca sme písali, že podľa amerického prezidenta Joa Bidena sú čínske autá hrozbou pre americkú národnú bezpečnosť. Prezident USA sa obáva, že vzájomne prepojená autá, ktoré si dokážu vymieňať dáta medzi sebou navzájom a medzi sebou a infraštruktúrou tieto dáta môžu posielať „do nesprávnych rúk“ a Číňania ich môžu zneužiť na sledovanie Američanov. Biely dom dokonca v oficiálnej správe k začiatku vyšetrovania fungovania čínskych technológií pre prepojené autá uviedol, že tieto autá „otvárajú nové cesty pre špionáž a sabotáže“.

Bežní Američania, najmä mladší, však obavy Joea Bidena absolútne nezdieľajú. Sú dokonca až prekvapivo otvorení možnosti nákupu vozidiel vyrobených čínskymi značkami. A to aj napriek obavám o súkromie. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti AutoPacific, zverejneného pred niekoľkými dňami.

Zaujímavé je, že až 35 percent z 800 respondentov vo veku 18 až 80 rokov uviedlo, že by zvážili kúpu vozidla od čínskej automobilky. U mladších je situácia diametrálne odlišná. Sedemdesiatšesť percent respondentov mladších ako 40 rokov uviedlo, že by uvažovali o kúpe čínskeho vozidla, v porovnaní s iba 26 percentami ľudí nad 60 rokov.

BYD Explorer No 1 - obria loď na prepravu áut Čítajte viac Čínske autá vraj plesnivejú v európskych prístavoch. Doslova

Obavy o súkromie sú približne rovnaké vo všetkých vekových skupinách, pričom viac ako 70 percent respondentov v každej kategórii uviedlo, že by nejaké mali. Starší spotrebitelia prejavujú menšiu ochotu ku kúpe čínskeho auta. Podľa prieskumu za to môžu vplyvy z minulosti – napríklad studená vojna, alebo komunizmus. Mladší Američania politický aspekt vzťahov s Čínou zaujíma oveľa menej.

Šestnásť percent respondentov uviedlo, že ak by vedeli, že vozidlá čínskych značiek boli vyrobené v USA, ich ochota kúpiť si ich by sa výrazne zvýšila. „Miesto výroby je pre zahraničné značky dôležité, pretože pomáha meniť názory amerických spotrebiteľov,“ povedal pre server AutoNews Ed Kim, prezident a hlavný analytik spoločnosti AutoPacific. „Pomáha to postaviť automobilku v očiach spotrebiteľa ako niečo viac americké, spoločnosť, ktorá priamo prispieva k americkej ekonomike a platí amerických pracovníkov,“ dodal.

Facebook X.com 3 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #predaj čínskych áut #lacné čínske autá #dovoz áut z Číny
Články podľa značiek