Alfa Romeo bola jedinou automobilkou, ktorá vytvorila miesto pre evidenčné číslo vozidla, teda pre „ešpézetku“, na ľavej strane nárazníka. Všetky ostatné autá mali značku umiestnenú v strede. Táto odlišnosť álf vyplývala z dizajnu masky, typického erbu „scudetto“, ktorý sa „zahrýzal“ hlboko do nárazníka. Ešpézetka by ho teda prekryla. Mohlo by to tak ostať aj do budúcna, lenže nové bezpečnostné predpisy EÚ na ochranu chodcov tomu zabránia. Značka bude musieť byť v strede. V súvislosti s tým sa musí zmeniť aj dizajn erbu.
Čítajte viac Alfa Romeo Junior: Prvá elektroalfa poráža súrodencov výkonom aj dizajnomAko to bude vyzerať v prípade pripravovaných nových generácií Giulie a Stelvia naznačuje maličké SUV Junior. Je prvou Alfou za dlhé roky, ktorá má EČV situované centrálne. Scudetto je preto menšie, a navyše nemá klasickú mriežku, pretože Alfa Romeo Junior je elektromobilom. Zato obsahuje veľký znak. Na elektrický pohon prejdú v budúcej generácii aj Stelvio s Giuliou, postavené na platforme STLA Large. Takže očakávame podobné riešenie. A podľa šéfdizajnéra Alejandra Mesonera-Romanose majú byť krásne.
Čítajte viac Čo dokážu politici: Alfa musela premenovať nové SUV Milano na Junior„Niektorí zarytí alfisti, ktorí si myslia, že alfa nie je alfou, pokiaľ nemá značku naboku, nebudú možno nadšení, ale v histórii existuje množstvo krásnych álf so značkou uprostred. Sám mám Alfettu a Giuliu z roku 1968, ktoré majú značku vpredu a sú nádherné,“ povedal Mesonero-Romanos. „Navyše nám to dovolí symetriu, takže som rád. Patrím totiž k tým, ktorí majú radi značku uprostred,“ dodal. Uvidíme, ako sa priaznivci Alfy Romeo vyrovnajú s touto zmenou. Bude to iste ľahšie ako skutočnosť, že spaľovacie motory zamenia za tie elektrické.