Nedávne požiare obrích nákladných lodí, ktoré prevážali autá vrátane elektromobilov, vystrašili lodných prepravcov natoľko, že zavádzajú nové normy na ich transport. Akoby boli nebezpečný materiál. Napokon, loď Felicity Ace skončila na dne oceánu a Fremantle Highwai od tohto osudu veľa nedelilo. Je podozrenie, že za oboma haváriami stoja práve batérie elektromobilov. Štatistiky síce nepotvrdzujú, že by elektromobily horeli častejšie ako klasické autá, práve naopak, keď sa tak však už stane, horia dlhšie a intenzívnejšie. Uhasiť takéto objekty v stiesnených priestoroch lodnej paluby je potom prakticky nemožné, pričom požiar následne zachváti ďalšie vozidlá. Je známe, že z tohto dôvodu majú v niektorých mestách elektrické autá zakázaný napríklad prístup do podzemných garáží, podobne ako je to pri autách na LPG.
Čítajte viac Bol či nebol to elektromobil? Loď Fremantle Highway rozoberú, aby zistili príčinu požiaruTeraz sa takéto riziko rozhodli čiastočne eliminovať Gréci. Na trajektoch, ktoré spájajú Grécko s jeho početnými ostrovmi, prijali nové, tak trochu bizarné opatrenie. Dotkne sa nielen samotných Grékov, ale aj dovolenkárov, ktorí používajú elektrické a dokonca aj plug-in hybridné autá. Vjazd na trajekt bude povolený len v prípade, ak elektromobil nemá batériu nabitú na viac ako 40 %. Rozhodnutie, ktoré oznámilo grécke ministerstvo lodnej dopravy a ostrovnej politiky, bolo motivované bezpečnostnými dôvodmi. Bude to poriadna komplikácia. Ak bude totiž elektromobil nabitý viac, majiteľ auta bude musieť urobiť desiatky zbytočných kilometrov, aby znížil objem energie v akumulátore. Inak ho nenalodia. A pri dlhej ceste, ktorú plánuje, sa zas po vylodení nevyhne zdĺhavému nabíjaniu.
Čítajte viac Horia elektromobily častejšie ako spaľovacie autá? Budete asi prekvapeníVyžiada si to zložité plánovanie – načasovanie príchodu, aby sa elektromobilista uistil, že má dostatok energie na to, aby sa dostal k ďalšej nabíjačke, ale zas nie príliš veľa, aby mu nebol odmietnutý vjazd na palubu. Odporcovia nového nariadenia argumentujú, že to môže spôsobiť chaos v prístavoch, kde budú majitelia elektromobilov vybíjať jazdou svoje batérie, aby sa dostali na požadovanú úroveň, ale aj problémy s opätovným nabíjaním. Nabíjacia infraštruktúra v Grécku je totiž veľmi nerovnomerná a už dnes poddimenzovaná. V celom Grécku je asi len 2 000 verejných nabíjačiek, z ktorých väčšina sa nachádza v južnej časti krajiny a najmä v okolí Atén. Na ostrovoch je pokrytie minimálne. Lepšie na tom preto budú majitelia plug-in hybridov. Jednoducho svoje autá nebudú pri ceste trajektom vôbec nabíjať.
Čítajte viac Nový problém: Elektromobily predražia garáže až o tretinu. Kvôli požiarom