Renault nedávno ponúkol koncernu Volkswagen spoluprácu na vývoji lacného elektromobilu s cenou okolo 20 000 eur. Vzniknúť z neho mohlo nielen elektrické Twingo, ale aj VW ID.1 a jeho súrodenci s logami Škoda a Cupra. Nemci sa však nakoniec rozhodli, že dajú prednosť vývoju vo vlastnej réžii. Šéf Renaultu Luca de Meo síce neskrýval sklamanie, ale hneď oznámil, že automobilka bude hľadať iného záujemcu. Dnes vieme, že ho našiel, a že možno pôjde o výhodnejšiu spoluprácu ako s Volkswagenom. „Vývoj auta sa uskutoční s čínskym partnerom, aby sme skrátili čas vývoja a znížili náklady,“ povedal hovorca Renaultu.
Čítajte viac Z Twinga Volkswagen nebude. Pytačky zrušili NemciMá ísť o zatiaľ nemenovanú čínsku strojársku spoločnosť. Zaujímavé však je, že napriek francúzsko-čínskemu partnerstvu budú vývoj aj výroba prebiehať v Európe. Tým sa novinka vyhne prípadným dovozným clám, ktorými chce Európska únia chrániť starý kontinent pred lacnými elektromobilmi z Číny. Renault uviedol, že jeho rozhodnutie vybrať si čínskeho partnera prišlo nezávisle od predchádzajúceho rozhodnutia týkajúceho sa Volkswagenu .
Čítajte viac VW ‘kašle‘ na Renault. Lacný elektromobil si vyvinie sámNakoniec to môže byť výhra pre Renault a prehra pre Volkswagen, ktorý nedokáže priviesť na svet lacný elektromobil skôr ako v roku 2027. Renault to s Číňanmi zvládne nepochybne skôr. Lacné elektrické auto bude potrebovať ako soľ, veď čínske automobilky už oznámili veľkú európsku ofenzívu aj na tomto poli. Napríklad čínsky BYD predstaví v Európe elektrický hatchback Seagull s cenou od 20 000 eur už na budúci rok a Stellantis bude od septembra tohto roka ponúkať a v Poľsku vyrábať čínske elektromobily značky Leapmotor. Okrem toho privedie na svet lacnejšiu verziu elektrického SUV Citroën ë-C3, ktorá má dokonca podliezť túto cenovú hranicu.
Čítajte viac Symbioz: Renault predstavil skvele vyzerajúci crossover s obrovským kufrom