V sedemdesiatych až deväťdesiatych rokoch bol Citroën vnímaný ako progresívna, priam futuristická značka. Mohol za to aerodynamický dizajn a hydro-pneumatické pruženie. Malo to však jeden háčik. Citroëny sa všetkým páčili, ale len málokto ich kupoval. Najprv musel značku zachraňovať pred bankrotom Michelin a neskôr Peugeot. V koncerne PSA po prelome tisícročí našli preto automobilke novú pozíciu. Napokon začalo sa to už v deväťdesiatych rokoch malým AX či hatchbackom ZX, jednoduchšími a cenovo dostupnejšími modelmi, ktoré vytiahli značku z „bahna“. Aj veľké limuzíny a kombi nakoniec prišli o avantgardné pruženie. A hoci mnohí smútili, značka začala rásť.
Čítajte viac Citroën Berlingo: Hurá, pod kapotu sa vracajú spaľovacie motory. Aj diesel!Dnes je Citroën pevnou súčasťou Stellantisu a zdá sa, že mu stávka na hravé, pohodlné a lacné autá vyšla. Spomeňte si napríklad na modely C3, Cactus, C4 X alebo Berlingo. Netají to ani šéf značky Thierry Koskas. To, čo bolo ešte nedávno nemysliteľné, je dnes realitou. Koskas dokonca tvrdí, že mu neprekáža porovnávanie Citroënu s Daciou. „Sme veľmi hrdí na to, že sme populárnou značkou, čo znamená vyrábať a ponúkať cenovo dostupné, jednoduché autá, pretože to je to, čo skutočne potrebujeme,“ povedal. Porovnania s inými lacnejšími značkami bývali „tabu“, povedal, ale dnes „nemáme problém povedať, že nový Citroën C3 bude konkurovať napríklad Dacii“. Koskas je presvedčený, že Citroën má potenciál získať v Európe 5-percentný podiel na trhu.
V apríli mala značka podiel 3,3 percenta. Jej odbyt vzrástol až o 13 %, kým celý trh len o 6,5 %. A to má najväčšie esá ešte len na štarte. Čakáme na nový Citroën C3, ktorý bude k dispozícii so spaľovacími motormi aj v čisto elektrickej verzii ë-C3, ktorej cena sa bude začínať približne na 23 000 eurách, čo znamená, že sa stane jedným z najlacnejších elektromobilov. SUV C3 Aircross zas zaujme kompaktnosťou pri ponuke siedmich sedadiel. No a slovom do bitky je aj návrat spaľovacích motorov do osobných verzií mimoriadne populárneho Berlinga. Po elektrifikácii spred dvoch rokov sa totiž jeho predaje prepadli približne zo 27 000 kusov na necelých 13 000. V pláne je tiež modernizácia modelov C4 a C4X aj druhá generácia C5 Aircross.
Čítajte viac Citroën C3 Aircross: Toto je ďalšia novinka z Trnavy