Ochladnutie záujmu o elektrické autá v posledných mesiacoch prinútilo viacerých výrobcov prehodnotiť svoje elektrické plány. Stratégiu mení Volkswagen, Ford, Stellantis a japonské automobilky Toyota, Mazda a Subaru dokonca oznámili na spoločnej tlačovej konferencii veľký comeback spaľovacích motorov. Tvrdia, že sú pre budúcnosť nevyhnutné. Samozrejme, rátajú s elektrifikáciou aj použitím alternatívnych palív od biopalív cez syntetické palivá až po vodík. Ich konkurent, automobilka Nissan, chce však kráčať celkom inou cestou. Nissan sa rozhodol, že už nebude „nalievať“ ďalšie peniaze do vývoja „spaľovákov“.

Pre austrálsky magazín Drive to povedal Francois Bailly, viceprezident Nissanu pre región AMEIO (Afrika, Stredný východ, India, Európa a Oceánia). „Nebudeme investovať do novej hnacej sústavy založenej na spaľovacích motoroch, to je isté.“ Zároveň dodal, že budúcnosť Nissanu je čisto elektrická aj keď každý región pôjde v transformácii svojim vlastným tempom. Premostením medzi érou spaľovacích motorov a čistých elektromobilov má byť už známa hybridná technológia e-Power, ktorú poznáme z Qashqaia alebo nového X-Trailu, kde má spaľovací motor výhradne funkciu generátora elektrickej energie.

Predpokladáme, že najrýchlejšie elektrifikačné tempo bude mať Nissan v Európe. Z globálneho hľadiska si ale necháva zadné vrátka. Do roku 2027 plánuje síce predstaviť až 30 nových modelov, ale čisto elektrických má byť len polovica. Očakáva sa, že vo zvyšku portfólia použije technológiu e-Power. Šušká sa už o hybridnom Juke a Patfhfinderi ale aj o plug-in hybridnom pikape Navara. Aj tie by mohli mať generátory elektrickej energie. Stávka na elektrinu je pri Nissane celkom logická. Hoci jeho nové elektrické SUV Ariya neláme predajné rekordy, bol svojim Leafom celosvetovým pionierom v elektrifikácii.
