Bugatti už ukončilo výrobu superšportu Chiron. Rozlúčilo sa s ním po ôsmich rokoch solitérnym Chironom Sport L-Ultimate, ktorý je posledným z 500 ručne zmontovaných exemplárov. Chcelo by sa povedať: „Kráľ zomrel, nech žije kráľ.“. Premiéra nástupcu je totiž na spadnutie. Uskutoční sa 20. júna. Bude to veľký okamžik, pretože napriek tlaku na emisie si nové Bugatti zachová 16-valcový motor. Navyše, v jeho dizajne máme spoznať odkaz najslávnejších modelov histórie vrátane kupé Type 57 Atlantic. Bugatti novinku charakterizuje ako „ikonu pre večnosť“.
Čítajte viac Bugatti odhaľuje motor 8,3 V16. Sľubuje výkon 1 800 koníNástupca Chironu „prešaltuje“ na hybridný pohon. Kým o elektrickú sústavu s trojicou elektromotorov sa postará Rimac, spaľovaciu jednotku vyvinulo Bugatti s britským Cosworthom. Áno, tou istou spoločnosťou, ktorá postavila fascinujúci atmosférický 12-valec pre posledný analógový hyperšport GMA T.50 geniálneho konštruktéra Gordona Murraya. Takže neprekvapí, že aj nové spaľovacie srdce pre Bugatti sa vzdá turbodúchadiel. Zato v porovnaní s motorom v Chirone bude mať ešte väčší zdvihový objem. Takže tu máme agregát 8,3 V16, ktorý bude schopný točiť až 9 000 otáčok za minútu.
Čítajte viac Bugatti Chiron '57 One of One': Toto je pocta najkrajšiemu autu planétyCelá sústava by mala ponúkať ponúkať približne 1 800 koní . Niektoré zdroje hovoria až o 2 000 koňoch, čo je dvojnásobok pôvodného Veyrona. No aj v porovnaní s Chironom bude novinka minimálne o 300 koní silnejšia. Fascinujúce sú aj ďalšie údaje. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má trvať dve sekundy, na dvojnásobok pod päť sekúnd, na trojnásobok do 10 sekúnd, no a hranicu 400 km/h vraj pokorí nástupca Chironu za menej ako 25 sekúnd. Maximálna rýchlosť bude obmedzená na 445 km/h. To všetko by mal nový hyperšport zvládnuť v kombinácii s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Čítajte viac Bugatti ‘vyzlieklo‘ okruhové Bolide. Aj bez karosérie vyzerá úžasne