Automobilkám dochádza trpezlivosť so zamestnancami. Najmä za Atlantikom. Vlna obrích štrajkov ochromila totiž vlani tamojšiu automobilovú produkciu. A navyše, odborom sa podarilo zvýšiť odmeny zamestnancov. Pre pracovníkov sú vyššie mzdy, pochopiteľne, prínosom, ale zvyšujú celkové náklady. Koncern Ford napríklad uviedol, že nové zmluvy, ktoré pod tlakom uzavrel so svojimi zamestnancami, sa premietnu do cien áut až do výšky 900 dolárov a GM predpokladá nárast o 500 dolárov. Automobilky tak zvažujú nasadenie humanoidných robotov.
Takto roboty Figure už dnes obsluhujú kávovar
„Automatizácia je budúcnosť. A bližšia, než sme si dokázali predstaviť. Rastúce náklady na prácu urýchlia prijatie týchto technológií,“ uviedla pre Wall Street Journal Laurie Harbour, prezidentka michiganskej poradenskej firmy Harbor Results. Naozaj nejde o fikciu. S humanoidnými robotmi už experimentuje Honda, Hyundai či Tesla. A teraz sa pridáva BMW, ktoré vytvorilo strategické partnerstvo s americkým robotickým startupom Figure. Roboty tejto spoločnosti nasadí do prevádzky vo svojom americkom závode v Spartanburgu v Južnej Karolíne, kde zamestnáva 11 000 ľudí vo výrobe väčšiny svojich SUV.
Čítajte viac Tesla Optimus Gen 2: Nový robot možno už čoskoro zamieri do fabríkBMW začne s menším počtom robotov, no ak budú úspešné, ich počet sa zvýši. Začlenené budú do výrobných procesov v karosárni, lisovni či v skladoch, a to v priebehu 12 – 24 mesiacov. Vykonávať majú najmä nebezpečnú či opakujúcu sa prácu na montážnych linkách. Podľa firmy Figure sú roboty navrhnuté tak, aby boli bezpečné pre ľudí. Šéf Tesly Elon Musk tvrdí, že do roku 2040 bude na svete miliarda robotov pripomínajúcich ľudí. Prudko rastie aj záujem investorov v tejto oblasti. Spoločnosť Figure takto získala vlani viac ako 400 miliónov dolárov.