Koncern Volkswagen podcenil rolu softvéru v nových autách. Prvé náznaky veľkých problémov ukázal už príchod Golfu ôsmej generácie, kde niektoré funkcie nabiehali až po jeho uvedení na trh. Problémy však nakoniec sprevádzali aj elektrický VW ID.3 a ďalšie koncernové elektromobily. Divízia Cariad, kde koncern „presťahoval“ vývoj softvéru, jednoducho nestíhala. Situácia zašla až tak ďaleko, že nemecký koncern musel posunúť príchod nových modelov o niekoľko mesiacov či dokonca rokov. Takéto meškanie sa dotklo napríklad prémiových modelov Audi Q6 e-tron a nového Porsche Macan, ktoré sú postavené na platforme PPE (Premium Platform Electric).
Čítajte viac Porsche Macan: Druhá generácia prichádza po 10 rokoch. Je elektrickáEšte väčšie komplikácie sa viažu s platformou SSP (Scalable Systems Platform), ktorej príchod posunul koncern až na rok 2029. Teraz sa však zdá, že vo Wolfsburgu sa naozaj snažia, pretože šéf Volkswagenu Thomas Schafer podľa nemeckého Handelsblattu potvrdil, že premiéra SSP prebehne o rok skôr, teda v roku 2028. Pôjde o úplne novú softvérovo definovanú architektúru, ktorá prinesie elektromobilom 800 V batériu, rýchle nabíjanie z 10 na 80 % už za 12 minút a podporu autonómneho riadenia na úrovni SAE 4, čo znamená, že vodič sa nebude musieť venovať šoférovaniu, hoci vozidlo bude naďalej vybavené volantom a pedálmi.
Čítajte viac Q6 e-tron: Audi predstavilo nové prémiové elektrické SUV. Má dojazd vyše 600 kmAutá na SSP bude možné aktualizovať na diaľku a pridávať či uberať rôzne funkcie podľa potrieb zákazníkov. Prvým modelom, ktorý dostane novú architektúru, má byť vlajková loď, ktorá sa rodí pod označením Project Trinity a bude schádzať z výrobných liniek v Zwickau. Platforma bude škálovateľná, takže ju bude možné nasadiť pre viaceré koncernové značky a rôzne druhy vozidiel. Potom neprekvapí, že SSP bude aj základom novej generácie VW Golf. Vyrábať sa bude v domácom závode vo Wolfsburgu a bude výlučne elektromobilom. Z toho sa dá usudzovať, že v rámci koncernu SSP nahradí aj súčasnú platformu MEB, ktorú používa napríklad VW ID.3, Škoda Enyaq alebo Audi Q4 e-tron.