Už vo februári nám šéf Fiatu Olivier Francois sľúbil plán príchodu štyroch kľúčových noviniek do roku 2027. A prvou z nich bude nová Panda. Presnejšie Grande Panda, pretože Fiat si pravdepodobne necháva priestor pre ešte menší model. V každom prípade zdôrazňuje, že Grande Panda je modernou interpretáciou tej pôvodnej z roku 1980, ktorú navrhol slávny Giorgetto Giugiaro. Mimoriadne jednoduchý, cenovo dostupný 3-dverový hatchback sa stal zakrátko hitom, aj vďaka verzii 4×4 či posuvným zadným sedadlám, odnímateľným poťahom a ľahko umývateľnému interiéru. V roku 2003, teda po 23 rokoch, sa Panda zmenila na 5-dverový hatchback a v tejto podobe sa vyrába s mnohými inováciami prakticky dodnes. Má teda takmer štvrťstoročie, no do dôchodku sa rozhodne nechystá.
Prvé oficiálne snímky tretej generácie ukazujú mimoriadne invenčné a hravé auto. I keď na väčšom formáte ako v minulosti. Na dĺžku má Grande Panda 3 990 mm. To je o 255 mm viac, ako má tá súčasná. Napriek tomu bude stále jedným z najmenších predstaviteľov segmentu B, kde sa dĺžkový priemer „prehupol“ tesne nad hranicu štyroch metrov. Ako iste tušíte, rýchly nástup Pandy umožnil vstup Fiatu do koncernu Stellantis. Jej základom bude teda platforma STLA Smart, ktorú už poznáme z Citroënu C3, vrátane jeho elektrickej verzie ë-C3. A tak možno očakávať, že aj Panda príde s mixom hybridných benzínových motorov a elektrického pohonu. Napokon, má byť globálnym modelom Fiatu, ktorý chce vyraziť za hranice Európy – najmä na Blízky východ a do Afriky.
Čítajte viac Fiat 500 Ibrida: Benzínová päťstovka nevymrie. Z elektromobilu bude hybridInšpiráciu historickou predlohou je cítiť na hranatých tvaroch karosérie. Výrazne hranatý je aj profil okien či tvar výrezov blatníkov. Zároveň si Panda požičala prvky z triedy SUV. Má vyššiu svetlú výšku, dobre chránené spodné partie karosérie a strešné nosiče. Čierna predná maska je vybavená pixelmi, ktoré sa smerom ku krajom predlžujú a vytvárajú postupne šachovnicovú grafiku hlavných a smerových svetiel. Pixely nájdeme aj v grafike zadných svetiel. A aby bolo jasné, že ide o Pandu, tento nápis má Panda vylisovaný priamo vo dverách. Nájdeme ho tiež vzadu v čiernej lište. Nápis Fiat je zasa vylisovaný vo veku batožinového priestoru. Kolesá s priemerom 17 palcov majú dizajn inšpirovaný písmenom X. Celé to má zavŕšiť škála výrazných farieb laku karosérie, vrátane neónovej žltej.
Do kabíny nás Fiat zatiaľ nepustil. Predpokladáme však, že sa tak stane čoskoro. Svetová premiéra má totiž prebehnúť ešte tento rok a nie je vylúčené, že v tomto roku sa Panda dostane aj na trh. Vyrábať ju budú v Taliansku, na čom si Fiat najnovšie zakladá a rovnako v tlačovej správe zdôrazňuje, že hoci Grande Panda využíva koncernovú techniku, jej dizajn sa rodil v domácom štylistickom štúdiu Fiat Centro Style v Turíne. Napokon, niektorými detailmi má pripomínať slávnu fabriku Fiatu Lingotto s testovacím oválom na streche. Práve svietiace pixle majú evokovať okná tejto ikonickej stavby.